WordPress a portale społecznościowe
Social media, czyli inaczej marketing oparty na wykorzystaniu ogromnego potencjału serwisów społecznościowych nabiera w ostatnim czasie niezwykle istotnego znaczenia w obszarze rynku e-commerce.
W uproszczeniu polega on przede wszystkim na efektywnym wykorzystaniu możliwości wirtualnego, społecznościowego medium do prowadzenia zakrojonych za szeroką skalę, intensywnych działań promocyjnych. WordPress pozwala między innymi właśnie na umiejętne zintegrowanie naszej strony internetowej z Facebookiem, dzięki czemu klienci zyskują jeszcze łatwiejszy sposób szybkiego i niezawodnego kontaktu z nasza firmą. |
|
W czasach gdy większość osób posiada konto na Facebooku, kooperacja WordPressa z tym serwisem społecznościowym jest niezwykle ważna. W 2012 roku powstała oficjalna wtyczka przy współpracy pracowników Facebooka, oferująca mnogość przydatnych funkcji, wśród których należy wymienić przyciski, które umieszczane są z reguły pod postami:
Na stronie może znajdować się też wyskakujące okienko, tzw. pop up z profilem firmy na Facebooku. Z poziomu strony internetowej użytkownik może polubić stronę bez przekierowania na portal Facebook. Likebox może być rozmieszczone praktycznie w każdym miejscu, u nas na stronie jest on zlokalizowany przy prawej krawędzi.
Oprócz Facebooka popularne są także integracje z innymi portalami społecznościowymi. Są to między innymi: Twitter, Google+, LinkedIn, Instagram i Pinterest. Wszystko zależy od profilu firmy oraz od tego jaki wizerunek chce osiągnąć w mediach społecznościowych.