Znajduj ciekawe lokalizacje z Facebook Places
13 listopad 2014 | Kategoria: Social mediaDwa dni temu najpopularniejszy serwis społecznościowy wprowadził kolejną pomysłową funkcjonalność, która na pewno przypadnie większości do gustu. Facebook Places, bo tak nazywa się nowa funkcja, służy łatwiejszemu wyszukiwaniu konkretnych miejsc.
Pod tym określeniem kryje się rozbudowana podstrona serwisu (facebook.com/places), umożliwiająca dokładną analizę poszczególnych obiektów w danym mieście. W zależności od tego, czego oczekuje i szuka użytkownik, znajdzie miejsce odpowiadające swoim wymaganiom.
W wyświetlającym się na dużym zdjęciu polu formularza wystarczy wpisać nazwę miejscowości, którą jest się zainteresowanym – pojawia się wówczas zestawienie miejsc według kategorii: restauracje, hotele, bary, kawiarnie, atrakcje publiczne, sztuka i rozrywka oraz mniej popularne, które kryją się pod zakładką „więcej” – siłownie, kina, szkoły, teatry, sklepy spożywcze oraz punkty orientacyjne. Pod każdą kategorią znaleźć można kilka przykładowych zdjęć lokalizacji, na których, po najechaniu kursorem, wyświetla się ich nazwa, adres, ocena według użytkowników w postaci gwiazdek, opinie niektórych z nich, godziny otwarcia oraz numer kontaktowy. Po kliknięciu na określoną nazwę portal przekierowuje na fanpage danego miejsca.
Oczywiście lokalizacje w poszczególnych kategoriach, pojawiające się na stronie głównej, to nie wszystko – wystarczy kliknąć „Zobacz wszystkie w kategorii”, a wyświetlą się inne, pozostałe miejsca, których strony fanowskie zostały założone w tym serwisie.
Stron internetowych czy aplikacji, których celem jest wskazanie użytkownikom miejsc najbardziej odpowiadających ich zainteresowaniom czy oczekiwaniom, jest wiele. Jednak cechą zdecydowanie przemawiającą na korzyść serwisu Facebook Places, jest to, że tworzy go społeczność Facebooka, udzielając się na poszczególnych fanpage’ach oraz tworząc kolejne.