Złota reguła firmowego cover photo na Facebooku
22 marzec 2013 | Kategoria: Social mediaJeszcze do niedawna utworzenie odpowiedniego zdjęcia w tle (cover photo) na fanpage’u wiązało się z szeregiem ograniczeń. Facebook postanowił to jednak zmienić i w środę, 20.03.2013 zdjął większość ograniczeń, pozostawiając tylko jedną regułę dotyczącą tych grafik.
Zdjęcie w tle to jeden w ważniejszych elementów graficznych strony fanowskiej (fanpage) na Facebooku. Serwis w swoim regulaminie nałożył jednak na administratorów stron i grafików poważne ograniczenia dotyczące tworzenia tego zdjęcia. Jednym z nich była zasada, że tekst na grafice nie może zajmować więcej niż 20% jej powierzchni. Na cover photo nie mogły pojawiać się:
- informacje o promocjach, obniżkach, rabatach,
- informacje o cenach produktów czy usług,
- hasła zachęcające do polubienia strony,
- dane teleadresowe (w tym adres www, e-mail)
- zwroty call to action (np. udostępnij, powiedz o tym swoim znajomym itp).
Facebook zdecydował się jednak na przełomową zmianę w regulaminie – teraz przy tworzeniu zdjęcia w tle obowiązuje tylko jedna złota reguła: tekst nie może zajmować więcej niż 20% powierzchni cover photo. Wszelkie inne ograniczenia zostały zniesione. To swoista rewolucja w wyglądzie fanpage.
Aktualizacja (01.07.2013): złota reguła została zniesiona: teraz Facebook nie ogranicza już nawet powierzchni cover photo zajmowanej przez tekst – na zdjęciu w tle można zamieścić nawet tekst obejmujący więcej niż 20% powierzchni.