Zmiany w Google Trends – nowa odsłona najpopularniejszych wyszukiwań
W zeszłym roku Google połączyło usługi Trends i Insight tworząc nową usługę – Google Trends (Trendy Google). W zeszłym tygodniu Google zaprezentowało zupełnie nową odsłonę usługi – wolną od błędów w rozróżnieniach haseł podawanych wyszukiwarce.
Product Listing Ads (PLA) czyli prezentacja produktów w wyszukiwarce – nowa forma reklamy od Google
O wprowadzeniu Zakupów Google (Google Shopping) pisaliśmy na początku jesieni (przeczytaj nasz artykuł Zakupy Google już w Polsce). Tuż po wprowadzeniu usługi w Polsce, z tej formy reklamy mogli korzystać tylko giganci wybrani przez Google jako beta-testerzy (np. Merlin.pl). Dziś z PLA, czyli nowej formy reklamy w wyszukiwarce dedykowanej dla sklepów internetowych, może korzystać już […]
Modele rozliczeń internetowych kampanii reklamowych
Bez względu na to, jaka forma reklamy w internecie zostanie wybrana do promocji danej działalności, reklamodawca może spotkać się z szeregiem mniej lub bardziej zrozumiałych skrótów – czy to dotyczy kampanii Google Adwords, reklam Facebook Ads czy jakiejkolwiek innej formy e-reklamy. Warto zapoznać się z modelami/metodami rozliczeń kampanii internetowych, gdyż zrozumienie tych pojęć ułatwi planowanie […]
Rewolucja w przyciskach – Facebookowy kciuk będzie już rzadkim widokiem
Symbol „kciuka w górę” (thumbs up) stał się wręcz symbolem współczesnego internetu, w którym prym wiodą media społecznościowe. Popularność tego symbolu można porównywać do popularności czerwonego logo Coca-Cola. Facebook zdecydował się jednak na wizualną zmianę przycisków „Like”, „Share”, a co za tym idzie usunięcie popularnego kciuka pojawiającego się przed słowem „Like” właśnie na tym przycisku. […]
Magia Google Doodle
Google uświetniło dziś 129. rocznicę urodzin Hermanna Rorschacha, psychoanalityka – twórcę słynnego testu plam atramentowych, okolicznościowym doodlem. Jak zwykle Doodle zaskoczyło – tym razem można spróbować odczytać plamy atramentowe i podzielić się swoimi wnioskami w serwisach społecznościowych – na Facebooku, w Google+ (a jakże!) oraz na Twitterze.
Spersonalizowany adres URL na Google Plus – Borbis Media już go ma!
Google wprowadziło spersonalizowane adresy URL dla stron firmowych w swoim serwisie społecznościowym już jakiś czas temu. Adres ten jest krótki, łatwy do zapamiętania, a tym samym umożliwia szybsze odnalezienie strony przez użytkowników. Funkcja ta jest jednak dostępna tylko dla określonej grupy stron. W ostatnim czasie coraz więcej menedżerów stron firmowych otrzymuje wiadomość od Google, która […]
Responsive web design czyli elastyczne projektowanie stron internetowych
Jeszcze do niedawna skupiano się na layoucie, strukturze strony internetowej i umieszczonych na niej grafikach w kontekście wyświetlania jej na ekranach komputerów stacjonarnych i laptopów. Tylko największe strony internetowe miały wersje mobilne (czyli przeznaczone na telefony komórkowe). Były to jednak wersje znacznie okrojone, które nie zawierały np. grafik. Projektowanie stron osiągnęło nowy poziom w roku […]
Borbis Media partnerem rozwojowym oprogramowania e-sklepów OpenCart
OpenCart to rozwiązanie typu open source dla sklepów internetowych. OpenCart jest uważany za jedno z najefektywniejszych oprogramowań e-sklepów i cieszy się wielką popularnością. Z przyjemnością informujemy, że zostaliśmy jednym z dwóch partnerów rozwojowych tego oprogramowania w Polsce – wdrożenia i modyfikacje OpenCart już na stałe wprowadzamy do wachlarza naszych usług.
CSR – czyli działania marketingowe na korzyść organizacji pozarządowych
Coraz popularniejszym pojęciem w biznesie staje się CSR (ang. Corporate Social Responsibility), tzn. społeczna odpowiedzialność biznesu. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu zakłada, że przedsiębiorstwa korzystają z kapitału klientów, więc pieniądze powinny być w pewien sposób zwracane ludzkości. Dlatego właśnie przedsiębiorstwa coraz częściej angażują się w akcje społeczne czy te związane z ochroną środowiska.
Zakupy Google już w Polsce. Co to oznacza dla porównywarek cen?
Zakupy Google (Google Shopping) czyli porównywarka cen Google pojawiła się w USA około roku temu. Teraz staruje również w Polsce. Czy to oznacza koniec rodzimych porównywarek? Na pewno będzie im trudno wygrać z produktem Google.