Remarketing (zwany też retargetingiem) to mechanizm pozwalający na określenie zainteresowania produktem/usługą danego użytkownika poprzez analizę jego aktywności na stronie www i skierowanie do niego odpowiedniego przekazu marketingowego. Retargeting jest ściśle związany z analityką internetową – określenie grupy docelowej dedykowanych dla niej reklam jest możliwe tylko dzięki wnikliwemu badaniu częstotliwości odwiedzin stron witryny przez danego użytkownika, czasu spędzonego na danej stronie oraz wykonanych przez niego akcji. Do typowych akcji inicjujących działania remarketingu zaliczyć można tzw. porzucenie koszyka zakupowego (użytkownik dodał produkt do koszyka, jednak nie zakończył zamówienia). Remarketing może być tu traktowany jako działanie naprawcze dla niewłaściwie dopasowanej do danego użytkownika strategii promocji produktu w witrynie.
Zalety działań remarketingu:
1
|
remarketing to obok optymalizacji konwersji obecnie najskuteczniejsza metoda na poprawę konwersji, czyli na zwiększanie efektywności odwiedzin stron internetowych i e-sklepów, |
2
|
pozwala na odzyskanie tzw. porzuconych koszyków – czyli na przekształcenie odwiedzających, zainteresowanych produktem/usługą internautów w realnych klientów, |
3
|
jest jedną z możliwie najbardziej dopasowanych do danego odbiorcy typów reklamy internetowej – co oznacza, że jest to typ bardzo efektywny, |
4
|
wspomaga sprzedaż wiązaną – dzięki możliwości stworzenia kampanii dotyczącej akcesoriów do zakupionych już przez klientów produktów podstawowych. |
Remarketing w sieci afiliacyjnej
System remarketingu analizuje ruchy danego użytkownika na stronie www czy w e-sklepie i dopasowuje reklamy wyświetlane w ramach sieci partnerskiej (zwanej siecią afiliacyjną).
Analiza danych dotyczących odwiedzin strony internetowej przez danego użytkownika pozwala na określenie jego upodobań dotyczących produktu bądź usługi. Działania remarketingu pozwalają na określenie tych upodobań i skierowanie do użytkownika powiązanych z nimi reklam wyświetlanych w sieci partnerskiej na innych stronach internetowych obsługiwanych przez operatora danej sieci afiliacyjnej.
Nasza oferta obejmuje organizację działań w ramach sieci afiliacyjnej – w tym także szereg usług związanych z zaplanowaniem, optymalizacją i wdrożeniem kampanii remarketingowej w ramach tej sieci.
Remarketing Google
Remarketing polegający na analizie ruchu na stronie za pomocą narzędzi analitycznych i dopasowanie reklam wyświetlanych w sieci reklamowej Google dla danego użytkownika.
Działania remarketingu polegają na określeniu upodobań danego użytkownika poprzez analizę jego odwiedzin strony internetowej (zainteresowanie danym produktem lub usługą) oraz dopasowanie reklam wyświetlanych w sieci reklamowej Google właśnie dla tego użytkownika.
Zajmiemy się zaplanowaniem, przygotowaniem i wdrożeniem kampanii Google Remarketing.
W naszych działaniach opierać się będziemy na raportach narzędzi analitycznych (Google Analytics) oraz zoptymalizujemy kampanię, korzystając z naszej wiedzy i wieloletniego doświadczenia w przeprowadzaniu kampanii Google Adwords. Stworzona przez nas kampania będzie optymalnie dopasowana do potrzeb i możliwości Twojej działalności – co oznacza, ze przyniesie realne efekty sprzedażowe!
E-mail remarketing
Mechanizm remarketingu, który jako formę komunikacji z użytkownikiem wykorzystuje elektroniczną pocztę – gdy użytkownik porzuca koszyk/stronę, system reaguje wysyłając odpowiednią wiadomość e-mail.
System wykorzystuje analitykę stron internetowych automatycznie reagując na brak interakcji użytkownika (porzucenie koszyka, opuszczenie strony, porzucenie formularza) i wysyłając komunikat w wiadomości e-mail.
Przekaz marketingowy jest w tym wypadku wysoce spersonalizowany – ma możliwie najbardziej osobisty charakter, co wyzwala w konsumencie poczucie wyjątkowości i docenienia przez markę. Istotne jest zachowanie jak najlepszego wrażenia – w e-mail remarketingu ważny jest czas (pierwsza wiadomość powinna być wysłana do godziny od porzucenia koszyka/strony przez użytkownika) oraz częstotliwość wysyłanych wiadomości (maksymalnie należy wysłać trzy wiadomości do jednego użytkownika dotyczące tej samej akcji – nie wiadomości e-mail remarketingu nie były traktowane jako spam).
W ramach usługi:
1
|
utworzymy mechanizmy rozbudowywania baz adresów e-mail, |
2
|
będziemy zarządzać bazą adresów pocztowych, |
3
|
zaplanujemy oraz zoptymalizujemy kampanie mailingowe – w tym przygotujemy treść, grafiki i odpowiednio skonfigurujemy kampanię, |
4
|
będziemy monitorować efektywność kampanii remarketingowej i przekażemy raport z przebiegu tej kampanii. |