Analityka internetowa (ang. web analytics) to działania związane z analizą statystyk stron, serwisów oraz aplikacji internetowych. Pozwala zbadać efektywność prowadzonej działalności w sieci. Istotnym elementem analityki internetowej jest optymalizacja opierana na zebranych danych statystycznych.
W działaniach związanych z analityką internetową stosujemy narzędzia Google Analytics (oraz inne systemy analityczne). Analiza statystyk stron, serwisów i aplikacji internetowych umożliwia podejmowanie najbardziej trafnych decyzji dotyczących wyboru wykorzystywanych narzędzi internetowych.
Oferujemy kompleksowe działania – od zbadania danych statystycznych, przez wnioskowanie i optymalizację po doradztwo i wdrożenie zmian.
Analityka internetowa
Analityka treściPozwala na zbadanie treści witryny internetowej poprzez statystyki częstotliwości i czasu odwiedzin poszczególnych stron witryny przez użytkowników. Analiza tych danych umożliwia określenie, które strony witryny są odwiedzane najczęściej przez użytkowników, a tym samym gdzie powinny znaleźć się najistotniejsze dla nich informacje. |
|
Analityka danych mobilnychBadanie odwiedzin aplikacji i witryn z poziomu urządzeń mobilnych, dzięki któremu możliwe jest określenie celowości tworzenia poszczególnych stron czy funkcji witryny w wersji mobilnej czy odpowiednio zoptymalizowanych kampanii reklamowych dla użytkowników mobilnych. |
|
Analityka reklamRaporty podsumowujące kampanie reklamowe w sieci pozwalają na badanie efektywności działań reklamowych. Są niezbędnym elementem kontroli prowadzonych działań. Statystyki reklam umożliwiają wybór najskuteczniejszych form promocji internetowej. |
|
Analityka społecznościowaBadanie interakcji w mediach społecznościowych określa, ilu użytkowników i z jakich serwisów trafiło na witrynę internetową, a z drugiej strony ile i w jakich serwisach treści z witryny jest udostępnianych. Pozwala zmierzyć znaczenie sieci społecznościowych dla prowadzonych działań biznesowych w oparciu o internet. |
|
Analityka konwersjiAnaliza statystyk dotyczących konwersji, opierająca się na monitorowaniu zdarzeń i śledzeniu ścieżek odwiedzających witrynę ukazuje zaangażowanie i wykonywanie określonych akcji przez użytkowników. Pozwala na podjęcie działań optymalizacji konwersji, których celem jest poprawa efektywności odwiedzin. |