Typy reklam Google Ads
9 lipiec 2019 | Kategoria: E-marketingReklama w internecie przybiera coraz bardziej zachęcające i przykuwające uwagę formy. Kampanie stają się efektywniejsze głównie, dzięki odpowiedniej personalizacji oraz analizie upodobań użytkowników sieci, do której wykorzystuje się zaawansowane narzędzia wyszukiwarek. Czym jest popularny system reklamowy Google oraz jakie typy reklam Google Ads (dawniej Google AdWords) wyróżnia się obecnie?
Czym jest Google Ads?
Znany i powszechnie wykorzystywany przez marketingowców system reklamowy Google Ads opiera się przede wszystkim na wyświetlaniu w oknie wyszukiwarki tak zwanych linków sponsorowanych oraz atrakcyjnych reklam graficznych. W przypadku linków najczęściej znajdują się one u góry lub na dole strony, co sprawia, że zostają bardzo szybko zauważane przez internautów. Reklama Google Ads jest ściśle dopasowana do preferencji odbiorców i ich zainteresowań dotyczących produktów i usług. Marketingowcy rozwijają wybrane kampanie posługując się szczegółowym targetowaniem i systematycznie poprawiając wskaźnik wyniku jakości.
Typy reklam Google Ads
System reklamowy Google Ads ulega nieustannym, innowacyjnym przekształceniom, dlatego też obecnie mamy do czynienia z wieloma typami rozbudowanych kampanii. Spośród nich warto wyróżnić:
reklamy tekstowe: obejmujące linki sponsorowane, składające się z trzech podstawowych części, czyli nagłówka, wyświetlanego adresu URL oraz tekstu reklamy. Dodatkowo, dzięki nowym rozszerzeniom można również rozwinąć wskazane elementy o dodanie trzeciego nagłówka, a nawet drugiego tekstu reklamy, co daje szansę stworzenia ciekawszego opisu usługi lub produktu.
reklamy graficzne: przyjmujące formę banerów przykuwających wzrok odbiorcy za pomocą oryginalnych obrazów, zdjęć i intensywnych kolorów. Ich nadrzędnym celem jest zainteresowanie potencjalnych klientów ofertą firmy, a ponadto zachęceniem do odwiedzenia wybranej strony, obejrzenia danego produktu lub skorzystania z aktualnej promocji.
reklamy wideo: umożliwiające dotarcie do osób odwiedzających platformę YouTube oraz witryn partnerów wideo. Różnorodne formaty tego typu reklamy sprawiają, że możliwa staje się interakcja odbiorcy z jej elementami oraz wyświetlanie reklamy w formie przerywnika innych filmów.
kampanie produktowe (Google Shopping): chętnie wykorzystywane przez firmy prowadzące własne sklepy internetowe. Google Shopping wyróżnia się stosowaniem formy graficznej, zawierającej zdjęcie produktu, jego cenę oraz nazwę. W konsekwencji odbiorca zainteresowany kupnem klika w miniaturę i automatycznie przenosi się do witryny sklepu.
reklamy w Gmailu: pojawiają się u góry skrzynki odbiorczej; mogą zawierać grafiki, wideo lub formularze, rozwijające się zaraz po otwarciu całej wiadomości. Dużą zaletą tego typu reklam jest ich personalizacja i trafne dopasowanie bieżących ofert do preferencji użytkownika poczty.
remarketing: traktowany obecnie jako podstawa strategii sprzedażowej, ponieważ pozwala szybko dotrzeć do osób, które miały już wcześniej styczność z witryną, czy aplikacją mobilną danego reklamodawcy podczas korzystania z przeglądarki lub konta Google. Dzięki temu wyświetlane treści marketingowe o szerokim zasięgu stają się niezwykle precyzyjne i przyciągają uwagę potencjalnych klientów zainteresowanych dokonaniem zakupu wybranej grupy produktów w ostatnim czasie.
Dlaczego warto inwestować w kampanie Google Ads?
Sukcesywne rozwijanie kampanii Google Ads pozwala szybko i skutecznie docierać do potencjalnych klientów. Wszystko dzięki precyzyjnym wskaźnikom wyświetlania reklam, łatwej modyfikacji treści oraz ich optymalizacji, między innymi pod kątem targetowania (bazującego na możliwościach geograficznych). Bieżąca analiza skuteczności Google Ads pozwala ponadto mieć pełną kontrolę nad kosztami poniesionymi w związku z prowadzoną strategią marketingową. W trakcie tworzenia i ustawiania wybranej kampanii (dostosowanej do charakteru prowadzonego biznesu) można napotkać na wiele przeszkód i pułapek, dlatego aby nie stracić cennego czasu i pieniędzy, najlepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom.
Rozbudowane kampanie Google Ads umożliwiają zainteresowanie klientów treściami reklamowymi, zróżnicowanymi pod względem formy. Obecnie, właściciele firm zachęcają do skorzystania ze swoich usług lub zakupu produktów nie tylko opisami zawartymi w linkach sponsorowanych, ale również reklamami graficznymi czy filmami video. Co równie istotne, wszystkie typy reklam są w pełni dopasowane do potrzeb użytkowników sieci, dzięki czemu nie są oni znudzeni i zniechęceni nadmiarem informacji marketingowych.