Trendy w e-marketingu 2015
7 styczeń 2015 | Kategoria: E-marketingInternet odgrywa istotną, o ile nie najistotniejszą w ostatnich czasach, rolę w reklamie i kreowaniu wizerunku firm. Chcąc wyróżnić się spośród konkurencji, warto zatem nauczyć się doceniać i wykorzystywać możliwości, jakie niesie ze sobą e-marketing. Istotne jest także, by podążać za stale zmieniającymi się w tej dziedzinie trendami.
Przede wszystkim liczy się obecność w internecie, sprowadzające się do kreowania treści dostosowanych do odbiorcy. Eksperci od e-marketingu zwracają uwagę na to, by bardziej świadomie tworzyć komunikaty, dobierać odpowiednią ich formę oraz kanały przekazu. Content marketing kryje w sobie ogromny potencjał, zwłaszcza teraz, gdy dopiero wzrasta świadomość, czym ta dziedzina marketingu tak naprawdę jest i w jaki sposób najskuteczniej wykorzystać jej możliwości w dotarciu do klientów.
A w ostatnim czasie najlepszym kanałem komunikowania są oczywiście portale społecznościowe. Praktycznie każda marka posiada profil na Facebooku czy Twitterze. W takich działaniach warto zwrócić uwagę przede wszystkim na stworzenie otwartej relacji firma-klient. Wyzwanie, jakie powinien podjąć każdy marketingowiec, to próba zaspokojenia najistotniejszych potrzeb i oczekiwań osób odwiedzających dany profil – dostarczanie im wiedzy, pomocy, a także zindywidualizowanych, kreatywnych i oryginalnych komunikatów. Tego typu aktywności budzą w potencjalnych klientach zainteresowanie, przyciągają ich uwagę, rodzą lojalność oraz zaangażowanie. Dlatego też, skoro firma zdecydowała się na aktywność w mediach społecznościowych, powinna właśnie takie podejście wcielać w życie.
Prognozy marketingowe na 2015 rok wskazują także na zacieranie się granic pomiędzy SEO, content marketingiem i social media. Wszystko po to, by stworzyć jak najsilniejsze podstawy do spójnej strategii e-marketingowej. Skuteczność, czyli po prostu sukces, determinuje traktowanie tych elementów jako integralnej całości. Do tej pory z pozycjonowaniem kojarzono bezpośrednio jedynie SEO, okazuje się jednak, że to content marketing w największym stopniu wpływ na wyniki wyszukiwania. A jaki w tym udział social media? Publikacja treści to nie wszystko, najważniejsze jest ich rozpowszechnienie i promocja, a efektywność takich działań zapewniają oczywiście media społecznościowe. Niedostosowanie się do opisanego trendu może niestety w dzisiejszych realiach wiązać się z wysoką nieskutecznością kampanii.
Za jeden z równie silnych trendów w nadchodzącym roku uznaje się także inwestycję w rozwiązania mobilne, które staną się niezbędne do tego, by móc stworzyć spójny wizerunek marki. Istotne tutaj będą nie tylko RWD czy aplikacje mobilne, ale przede wszystkim zoptymalizowana treść. W pełni responsywne strony, reklamy i oddzielne treści dla użytkowników urządzeń mobilnych – na to powinny zwrócić uwagę przedsiębiorstwa mając na uwadze obecne trendy.
To, że marketing jest niezbędny do efektywnego funkcjonowania firmy, wie każdy. Nie wszyscy jednak mają świadomość tego, jak wiele zależy od profesjonalnie poprowadzonych działań marketingowych w internecie oraz od podążania za trendami w tej dziedzinie. Wygląda na to, że polscy przedsiębiorcy, a tym bardziej marketingowcy, zdają sobie sprawę ze wspomnianych, najświeższych kierunków rozwoju e-marketingu i dzięki temu najbliższy rok będzie okresem „dorastania i dojrzewania”.