Remarketing – jak sprawić by użytkownicy ponownie odwiedzili Twoją witrynę

16 lipiec 2013 | Kategoria: E-marketing

Użytkownicy poszukując odpowiedniej dla siebie usługi lub produktu odwiedzają niezliczone ilości stron, jednakże swoje zakupy czy akcje finalizują najczęściej tylko na jednej z nich. By wpłynąć na wzrost konwersji odwiedzin witryny, czyli zachęcić tych użytkowników, którzy już byli na naszej stronie, znają ofertę, ale nie zdecydowali się na wykonanie akcji, warto skorzystać z możliwości jakie daje retargeting (behawioralny), inaczej określany jako remarketing.

Remarketing wprowadzony przez narzędzie Google Analytics pozwala na lepsze określenie odbiorców kampanii Google Adwords (przeczytaj o kampaniach Google Adwords). Dzięki niemu uzyskujemy istotne informacje dotyczące użytkowników odwiedzających stronę, którzy interesują się prezentowaną ofertą. Po zidentyfikowaniu takich grup docelowych, remarketing pozwala na skierowanie dopasowanych reklam w ramach Google Adwords do zainteresowanych użytkowników. Dzięki niemu reklamy w sieci partnerskiej Google trafiają do osób, które odwiedziły już stronę, ale nie dokonały pożądanego działania.

Co remarketing oznacza dla użytkownika?

Wielu użytkowników nawet nie zauważa działań remarketingu. Dla przykładu: internauta odwiedza internetowy sklep z kosmetykami, na którym znajduje się kod remarketingowy, przeglądając jego ofertę, być może nawet dodając wybrane produkty do koszyka, ale nie dokonuje zakupu – porzuca koszyk, nie zawierając transakcji. W tym momencie zapisywany jest na listę remarketingową. Przy kolejnym korzystaniu z przeglądarki internetowej system reklam Google pokazuje mu określony przekaz – związany z daną witryną.

Schemat remarketingu

Znaczenie remarketingu

Remarketing ma wiele zastosowań, jednakże jego najważniejszym celem jest przekształcenie konsumentów w klientów oraz odzyskanie tzw. „porzuconych koszyków”. Usługa ta jest również bardzo pomocna w przypadku sprzedaży wiązanej. Umożliwia wysyłanie reklam dotyczących np. akcesoriów i dodatków do klientów, którzy dokonali już zakupu produktu podstawowego. Dzięki remarketingowi możliwe jest także informowanie klientów o nowościach lub wprowadzonych w asortymencie zmianach. Remarketing wykorzystuje się również w przypadku wsparcia sprzedaży projektowej, czyli takiej, która trwa przed długi okres czasu.

Obok optymalizacji konwersji, jest to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod zwiększania konwersji, a tym samym sprzedaży. Największą zaletą retargetingu jest personalizacja, która pozwala stworzyć reklamę dobraną indywidualnie do każdego klienta. Kampanie remarketingowe koncentrują się głównie na ludziach, dzięki temu są one bardziej przekonywujące i zachęcające. Należy pamiętać, że reklama dociera tylko do tych użytkowników, którym chcemy ją pokazać. Dzięki ponad 2 mln witryn należących do sieci reklamowej Google można dotrzeć do precyzyjnie wybranej grupy klientów.

Cały mechanizm tej usługi opiera się na specjalnym kodzie (lub kodach) remarketingowych. Kody muszą zostać dodane do witryny. Spowodują one, że na komputerze użytkownika, który odwiedzi daną stronę zostanie zapisany plik cookie. Dzięki niemu system Google będzie mógł przypisać użytkownika do konkretnej grupy odbiorców docelowych reklamy. W momencie, kiedy użytkownik z danej grupy będzie przeglądał strony w sieci partnerskiej, system wyświetli mu reklamę witryny. Dzięki temu remarketing pozwala również dotrzeć do klientów, którzy jeszcze nie odwiedzili strony, ale którzy mają taki sam profil jak odwiedzający użytkownik (zakwalifikowany do danej grupy odbiorców).

Remarketing przynosi rewelacyjne efekty, poprawia świadomość marki, a przede wszystkim buduje relacje z klientem. Dzięki niemu buduje się lojalność klientów, a także przyciąga nowych. Jest to także dobry sposób na poszerzenie zasięgu reklamy i uzyskanie cennych informacji na temat użytkowników witryny.

(Właścicielem znaku Google użytego w grafice jest Google Inc.)

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco