Performance marketing – kiedy reklamodawca płaci za efekt
Formy marketingu efektywnościowego (ang. performance marketing) teoretycznie powinny być ulubionymi i najczęściej wybieranymi przez reklamodawców kierujących swój przekaz promocyjny poprzez internet. Tak rzeczywiście jest w krajach zachodnich – w USA aż 67% wydatków na reklamę interaktywną to właśnie wydatki na formy performance marketingu (dane IAB z 2013 r.). W Polsce formy marketingu efektywnościowego nie cieszą […]
Facebook zmienia strony fanowskie. Nowy wygląd i funkcjonalności fanpage’y
Użytkownicy Facebooka mogli już od kilku dni zauważyć kosmetyczne zmiany w serwisie. Modyfikacjom uległy np. ikonki powiadomień. Ostatnią zmianą wprowadzoną w funkcjonalnościach stron fanowskich było dodanie informacji o tym, który z administratorów publikuje dany post (od 20 lutego przy postach w widoku administracyjnym wyświetlane jest imię i nazwisko użytkownika publikującego dany wpis). Teraz Facebook idzie […]
Nowa dyrektywa unijna 2011/83/UE a funkcjonowanie sklepów internetowych – zmiany od czerwca 2014
Do 13 czerwca br. Polska powinna wdrożyć unijną dyrektywę (2011/83/UE) dotyczącą praw konsumentów. Dyrektywa ta nakłada szereg obowiązków na właścicieli sklepów internetowych. Warto już teraz zapoznać się z nowymi zasadami, które zostaną wprowadzone w ciągu najbliższych miesięcy.
Mistrzowie marketingu: Heineken i marketing wirusowy
Stworzenie formy reklamowej, która będzie rozpowszechniana wirusowo przez samych sympatyków marki/produktu/firmy to marzenie każdego marketingowca. Marketing wirusowy (ang. viral marketing) polega na stworzeniu właśnie takiej formy – by stała się tak atrakcyjna dla klientów i fanów produktu, że będą ją chętnie sami propagować. Co istotne, jest to stosunkowo niedroga, ale bardzo efektywna metoda promocji marki […]
Marketing afiliacyjny – jak zbudować efektywną sieć partnerską?
Dla przedsiębiorców działających w branży e-commerce wszelkie formy promocji ich oferty w sieci mają szczególne znaczenie. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocji jest dobrze prowadzona sieć partnerska.
Prawa autorskie w sieci i serwisach społecznościowych
Internet jest dziś najpopularniejszym sposobem na szybkie wyszukanie informacji. Sieć daje wiele możliwości. Często jednak zdarza się, że internauci czują się zupełnie bezkarni, wychodząc z założenia, że w wirtualnej rzeczywistości przepisy prawa nie obowiązują. Coraz więcej osób publikujących treści na stronach internetowych skarży się, że są one kopiowane i wykorzystywane na masową skalę. Warto pamiętać, […]
Linki na pierwszym miejscu – czyli algorytm Facebooka (EdgeRank) po zmianach
Facebook chce być dla użytkowników lepszym źródłem informacji. Właśnie dlatego na początku grudnia (2013) postanowił zmienić swój algorytm (EdgeRank) odpowiedzialny za wyświetlenia postów w Newsfeedzie (Aktualnościach). Badając zachowania użytkowników serwisu, takie jak: polubienia, komentarze, ale także kliknięcia w linki, odkryto, że bardziej pożądana przez nich jest informacja, a nie jak wydawało się do tej pory […]
Borbis Media życzy Wesołych Świąt!
Wszystkim Klientom, Współpracownikom i Przyjaciołom życzymy, aby czas Świąt był okazją do odpoczynku i zadumy, a także wypełnił serca nadzieją i dodał sił, by wszelkie plany i zamierzenia mogły zostać z sukcesem zrealizowane w nadchodzącym Nowym Roku.
Mistrzowie marketingu: jak Coca-Cola stworzyła Świętego Mikołaja
Jak wygląda Święty Mikołaj? Na to pytanie potrafi odpowiedzieć każdy. Nie każdy jednak wie, że za brodę świątecznego bohatera, jego czerwono-biały strój, roześmianą buzię i rubaszne usposobienie odpowiada prawdziwy gigant – koncern Coca-Cola.