Nowe rozszerzenia w reklamach na Facebooku
14 lipiec 2014 | Kategoria: Social mediaZespół Facebooka przygotował zmiany w ofercie reklam, które pojawiają się w ich serwisie społecznościowym. Uważają, że można uzyskać lepsze rezultaty dzięki wprowadzeniu bezpośrednich funkcji reagowania, a także niestandardowemu podejściu do klienta.
Reklamy na Facebooku pomagają w odniesieniu sukcesu marki, ponieważ widzi je praktycznie każdy, kto posiada konto w tym serwisie. Jego twórcy postanowili wprowadzić dwa rozszerzenia, które mają na celu dojście do specjalnej grupy klientów. Pierwszym jest wprowadzenie jednej reklamy dla kilku produktów, drugim natomiast jest wprowadzenie aktualizacji dla grupy niestandardowych odbiorców.
Reklamy dla kilku produktów
Facebook umożliwił firmom zaprezentowanie trzech produktów w ramach jednej reklamy, którą można wyświetlić zarówno na komputerze, jak i telefonie komórkowym. Każdy z nich posiadać będzie osobny opis i obraz. Reklamodawca jest przede wszystkim sprzedawcą, który chce dotrzeć do jak największej ilości osób. Oni natomiast często przeglądają jego stronę, ale nie robią zakupów. Dlatego też zespół Facebooka zaproponował łączenie kilku produktów w jednej reklamie, tak by mogła ona dotrzeć do niestandardowego odbiorcy, dzięki czemu można stworzyć ofertę z naprawdę wielu różnorodnych produktów. Pomysł został wykorzystany przez firmę E-commerce Nomorerack, wtedy to ilość kliknięć w ich reklamę wzrosła się o 42%. Za pośrednictwem Facebooka oraz ogłoszeń API reklamy wielu produktów dostępne są dla reklamodawców na całym świecie. Zespół serwisu chce, by reklamy zostały włączone do ich interfejsów jeszcze w tym roku.
Aktualizacja reklam dla niestandardowej grupy odbiorców
W najbliższych tygodniach na Facebooku zostaną wprowadzone ulepszenia dotyczące aktualizacji reklam dla niestandardowej grupy odbiorców. Pozwoli to na szybkie dotarcie do ludzi, a przede wszystkim budowanie złożonego odbiorcy. Nowością w narzędziach Ads Manager i Power Editor będzie możliwość tworzenia określonego rodzaju użytkowników, czyli takich, którzy odwiedzają stronę raz na jakiś czas oraz tych, sprawdzających tylko niektóre podstrony. Zostaną wprowadzone nowe limity mające na celu budowanie wysoce ukierunkowanych segmentów dla różnych produktów znajdujących się w ich katalogu. Do nich dołączona będzie funkcja, która umożliwi reklamodawcom automatycznie budowanie odbiorców na swojej stronie internetowej.
Firmy na całym świecie obserwują imponujące wyniki dotyczące wprowadzenia aktualizacji reklam dla niestandardowej grupy odbiorców stron internetowych. Facebook chcąc pomóc przedsiębiorcom zebrać jeszcze więcej z ich niestandardowej grupy odbiorców, uruchomił niedawno Facebook Pixel Helper – nowe rozszerzenie Chrome, które pozwala reklamodawcom automatycznie rozwiązywać problemy niestandardowych grup odbiorców i instalacje konwersji pikseli na ich stronach.
Jeżeli jesteś zainteresowany przeprowadzeniem kampanii reklamowej na Facebooku, skontaktuj się z nami.