Najlepsze reklamy Super Bowl 2020
4 luty 2020 | Kategoria: Świat reklamyFinałowy mecz o puchar Super Bowl to od lat najchętniej oglądane sportowe widowisko w Ameryce – w samym USA obejrzało je ponad 100 milionów widzów! Tym razem na stadionie w Miami o mistrzostwo zmierzyli się zawodnicy z Kansas City Chief i San Francisco. Choć przez większość meczu szala zwycięstwa przechylała się na stronę zawodników z San Francisco, w ostatniej kwarcie to Kansas City Chiefs pokonało przeciwników 31:20 i po raz drugi zdobyło mistrzostwo NFL. Doskonale jednak wiemy, że Super Bowl to nie tylko święto dla fanów futbolu, ale też gorący czas dla reklamodawców, którzy za 30 sekundowy spot wyemitowany podczas przerwy w meczu zapłacili w tym roku rekordowe 5,6 mln dolarów!
Jak widać, tak wysoka stawka nie zniechęciła największych, światowych koncernów, co dodatkowo potwierdza fakt, że cały czas przeznaczony na prezentację spotów został wyprzedany już w listopadzie 2019. W tym roku podczas Super Bowl obejrzeć można było zarówno nieco bardziej poważne, wzruszające kreacje, jak i spoty typowo humorystyczne (tych było więcej), które przede wszystkim miały rozbawić widzów i dostarczyć im rozrywki.
Jesteście ciekawi naszego TOP12 reklam Super Bowl 2020? Zapraszamy do oglądania! ☺
1. Audi
W tegorocznym spocie potężny koncern samochodowy postanowił poruszyć problem związany z zanieczyszczeniem środowiska oraz zmianami klimatycznymi – tym samym promując samochód e-tron Sportback. Zostało to jednak zrobione w sposób zaskakujący – znana z roli Ari Stark z serialu “Gra o Tron”, Maisie Williams, w trakcie drogi wykonuje utwór “Let it go” z popularnej disneyowskiej animacji “Kraina Lodu”.
2. Mountain Dew
Mountain Dew stylizuje swoją reklamę na ekranizację powieści Stephana Kinga “Lśnienie” z 1980 roku. Bryan Cranston, czyli główny bohater horroru, którego w oryginale odgrywał Jack Nicholson, przekonuje widza w nietypowy sposób, że napój bez dodatku cukru, jak tak samo dobry, jak jego pierwotna wersja.
3. Facebook
W tym roku po raz pierwszy w trakcie finału Super Bowl swoją reklamę wyemitował także Facebook. Wskazując w spocie na różne zainteresowania promował jednocześnie zakładane w serwisie grupy. Udział wzięli w nim Chris Rock i Sylvester Stallone, znany z roli Rocky’ego Balboa. Stąd też wziął się przewodni motyw muzyczny spotu “I wanna rock” zespołu Twisted Sister.
4. Heinz
Utrzymany w klimacie grozy spot firmy Heinz przedstawia cztery różne sytuacje wyreżyserowane przez legendarnego hollywoodzkiego reżysera Romana Coppolę. Ich wspólnym mianownikiem jest pojawiający się na końcu ketchup, który według hasła pojawiającego się na końcu reklamy może być dobrym rozwiązaniem każdej historii.
5. Cheetos
Cheetos, czyli firma nieodłącznie kojarząca nam się z czasami dzieciństwa, do udziału w spocie zaprosiła MC Hammera – muzyka znanego z hitu “U Can’t Touch This”. W reklamie tytuł utworu nawiązuje do brudnych od przekąski rąk, dzięki którym główny bohater spotu wymiguje się od różnych obowiązków.
6. Google
Zaprezentowany przez Google spot niewątpliwie można uznać za jeden z najbardziej wzruszających, które zostały wyemitowane podczas tegorocznego Super Bowl. Bohaterem jest starszy mężczyzna, który z pomocą asystenta Google poszukuje wspomnień związanych z jego zmarłą żoną Lorettą.
7. Microsoft
Microsoft postanowił zareklamować swój najnowszy tablet Surface opowiadając historię Karie Sowers – pierwszej kobiety-trenerki, która miała swój udział w doprowadzeniu drużyny do finałów Super Bowl.
8. Rocket Mortgage
Główną gwiazdą spotu Rocket Mortgage, firmy udzielającej pożyczek hipotecznych, jest znany z roli Aquamana oraz Khala Drogo z “Gry o Tron” Jason Mamoa. Przesłaniem reklamy jest pokazanie domu jako przestrzeni, gdzie każdy może czuć się komfortowo i być sobą.
9. WeatherTech
Choć pomysłodawca tej reklamy, David MacNeil, to właściciel firmy produkującej akcesoria samochodowe, wykupiony czas antenowy postanowił przeznaczyć na coś innego niż reklamę oferowanych produktów. W spocie biznesmen opowiada historię swojego umierającego psa, jednocześnie dziękując weterynarzom za to, że ocalili mu życie i prosząc odbiorców o pomoc finansową dla Szkoły Weterynarii w Wisconsin.
10. Amazon
Czy zastanawialiście się kiedyś, jak to było w czasach, gdy nie istniała wirtualna asystentka Amazona – Alexa? Temat ten analizują bohaterki spotu Ellen DeGeneres i Portia de Rossi, przenosząc widzów w czasie – od wiktoriańskiej Anglii, czasów elżbietańskich i średniowiecza aż po czasy prezydentury Richarda Nixona.
11. Pepsi
Podczas tegorocznych mistrzostw Super Bowl nie mogło oczywiście zabraknąć spotu przygotowanego przez Pepsi. Tym razem w reklamie możemy zobaczyć Missy Elliott i H.E.R. promujące puszkę Pepsi Zero Sugar, która wymownie zmienia kolor z czerwonego na czarny.
12. Porsche
Porsche wraca na Super Bowl w wielkim stylu! Marka po raz pierwszy od 1997 roku zdecydowała się na emisję reklamy, której akcja toczy się wokół kradzieży najnowszego, całkowicie elektrycznego modelu samochodu Taycan Turbo S z muzeum Porsche w Stuttgarcie w Niemczech.
Dajcie znać, który spot wyemitowany podczas Super Bowl 2020 spodobał Wam się najbardziej! ☺