Kim są influencerzy i w jaki sposób mogą pomóc w promowaniu marki?

29 październik 2018 | Kategoria: E-marketing

Sposobów na wypromowanie marki jest dziś mnóstwo i ciągle ich przybywa – co rusz pojawiają się nowe trendy. Jednym z nich, który cieszy się dziś ogromną popularnością jest influencer marketing oparty na współpracy z influencerami. Kim są i jak mogą pomóc w promowaniu marki? 

Kim są influencerzy?

To nikt inny, jak osoby, które za pomocą mediów społecznościowych budują wokół siebie grupę sympatyków, dzieląc się z nimi swoją pasją i nierzadko przedstawiając szczegóły z życia codziennego, co szczególnie wpływa na budowanie relacji z odbiorcami – dzięki temu zyskują ich zaufanie, a co za tym idzie – również realny wpływ na kształtowanie opinii. Kim zatem jest influencer w kontekście promowania marki? Można go określić jako osobę wpływową, która poprzez wyrażenie opinii lub zaprezentowanie danego produktu lub usługi na swoim profilu, może przekonać do niego także swoich odbiorców. Influencerzy prężnie działają w social mediach: posiadają profile na Facebooku, Instagramie, YouTubie czy Snapchacie. Nierzadko są też blogerami. Ale to właśnie Instagram jest wciąż uznawany za główne medium influencer marketingu. Osoby będące influencerami zyskują popularność dzięki swojej autentyczności i naturalności, dlatego są lubiani i chętnie obserwowani. W nich zatem tkwi potencjał dla marketerów, którzy chcą wypromować daną markę!

Czym kierować się przy wyborze influencera?

W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na to, czy tematyka, w której działa i styl prowadzonej komunikacji jest odpowiedni dla produktów i usług, które chcielibyśmy zaprezentować wchodząc we współpracę z influencerem. Duże znaczenie ma jego kreatywność – to w jaki sposób pisze teksty, montuje filmy, jakich słów używa – te rzeczy tworzą całą otoczkę i sprawiają, że są oni lubiani i chętnie obserwowani. Dla przykładu: oferując odzież dziecięcą – warto wybrać blog parentingowy, natomiast sprzedając kosmetyki, warto skontaktować się z youtuberem zajmującym się sekcją beauty. Oprócz tego kolejną ważną kwestią są zasięgi – szacunkowe wartości, na które trzeba zwrócić uwagę to liczba fanów na Facebooku, obserwujących na Instagramie, subskrybentów na YouTubie czy też odsłony, unikalni użytkownicy i czas spędzany na blogu. Im większe grono odbiorców tym korzystniej dla nas, jednak satysfakcjonujące efekty można także osiągnąć współpracując z mikroinfluencerem, który ma zaledwie kilka tysięcy fanów. Tutaj nie ma jednej reguły.

Jak wygląda współpraca z influencerem?

influencerJeśli jest to osoba rozpoznawalna, trzeba znaleźć odpowiednią kartę przetargową, która skłoni ją do podjęcia współpracy właśnie z nami. W tym zakresie popularni influencerzy często korzystają z pomocy menedżerów – kontakt do nich można zwykle znaleźć na właściwym medium z dopiskiem „współpraca”. Jeśli wybrany twórca to freelancer, można śmiało wysłać wiadomość bezpośrednio do niego poprzez medium, na którym się udziela np. direct na Instagramie. Gdy nasz influencer zaakceptuje zaproszenie do współpracy, ustalamy koncepcję promowania produktu. Relacja powinna mieć charakter partnerski: skupiamy się na drobnych sugestiach bez narzucania twórcy sztywnego scenariusza promowania – warto zaufać jego wizji, bo właśnie ten sposób działania pokochali jego odbiorcy. Kwestia rozliczenia się za współpracę to zupełnie inna historia. Niektórzy influencerzy zgadzają na wymianę barterową, z kolei inni na określone wynagrodzenie. Zdarzają się też przypadki, gdzie decydują się promować młode marki za darmo, dostrzegając ich potencjał. Tu zatem nie ma reguły i wszystko zależy od danej osoby.

Efekty ze współpracy z influencerem

Taka forma współpracy jest rewelacyjnym narzędziem do promocji marki. Przede wszystkim ze względu na zasięg – dostęp do grona odbiorców twórcy internetowego, a także z powodu zaufania obserwujących, jakim go darzą. To przekłada się na skuteczność infuencer marketingu – po przeprowadzonej kampanii powinien nastąpić zauważalny wzrost zainteresowania danym produktem lub usługą, a to z kolei przybliża do dokonania zakupu. Warto wspomnieć, że współpraca z influencerem niesie korzyści nie tylko dla dużych marek, ale i dla mniejszych, chcących pozyskać nowych klientów oraz budować wizerunek.

Choć influencer marketing to stosunkowo nowy trend, posiada duży potencjał. Może okazać się dobrym uzupełnieniem kampanii reklamowej oraz skutecznie wypromować młodą markę. Warto więc bacznie go obserwować i skorzystać z promowania produktu lub usługi przez influencerów!

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco