Kampanie SMS sposobem na skuteczny marketing
21 sierpień 2015 | Kategoria: E-marketingUlotki, reklamy prasowe, spoty telewizyjne, w ostatnim czasie także social media… Od wielu lat specjaliści od marketingu głowią się nad nowymi sposobami dotarcia do świadomości potencjalnych klientów. Według raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2014”, ta nadmierna eksploracja nie do końca ma sens – skutecznym kanałem komunikowania okazuje się być stary, poczciwy SMS.
Fakt ten nie powinien w zasadzie dziwić. Mało kto w dzisiejszych czasach nie posiada telefonu komórkowego, mało kto również nie korzysta z opcji wysyłania i odbierania SMS’ów (jak można z tego nie korzystać?). W ostatnim czasie telefony przestały być przecież jedynie narzędziem komunikowania za pomocą połączeń głosowych – obecnie to również narzędzie służące zdobywaniu wiedzy, rozrywce oraz komunikowaniu się mniej tradycyjnymi sposobami, na przykład poprzez komunikatory.
Nawet e-maile ustępują miejsca SMS’om – te drugie nie wymagają przecież logowania się na konto, poza tym pozwalają na dostarczenie klientom indywidualnych, doprecyzowanych komunikatów, na przykład dzięki nawigacji GPS, co znacząco wpływa na wzrost znaczenia takiego przekazu. Coraz więcej firm rezygnuje z prowadzenia kampanii mailingowych właśnie na poczet rozwiązań z zakresu marketingu mobilnego. I słusznie. Jak się okazuje, ponad trzy czwarte respondentów wspomnianego we wstępie badania wyraziło chęć otrzymywania wiadomości SMS dotyczących ich ulubionych marek (ale maksymalnie raz w tygodniu!). Przede wszystkim miałyby to być komunikaty dotyczące aktualnych promocji z branż takich jak odzież, obuwie czy rozrywka.
Co istotne, spersonalizowane SMS’y nie tylko byłyby czytane przez potencjalnych klientów, stanowiłyby również bodziec do odwiedzenia sklepu, zarówno tego internetowego, jak i stacjonarnego. SMS’y nie muszą służyć tylko informowaniu o asortymencie i cenach. Warto zaznaczyć, że aż 83% ankietowanych wyraziło potrzebę otrzymywania tą drogą powiadomień odnośnie przeprowadzanej transakcji.
Dowodów na to, że działania takie przynoszą efekty, dostarczają opinie firm, które przeprowadziły kampanie SMS’owe – aż 70% przedsiębiorców ocenia dobrze lub bardzo dobrze takie przedsięwzięcie. Takie tendencje stwarzają marketingowcom ogrom możliwości, co najważniejsze, przy ponoszeniu stosunkowo bardzo niskich kosztów.
Korzyści korzyściami, jednak aby je odnieść, należy pamiętać o tym, że wiadomości SMS uznawane są za prywatną formę komunikacji, dlatego komunikacja taka powinna odbywać się jedynie w przypadku osób, które wcześniej wyraziły na to zgodę (również ze względów prawnych) – na przykład podczas rejestracji, w wyniku dodania się do listy subskrybentów czy też podpisywania umowy.
Krótkie wiadomości tekstowe bezsprzecznie pozostają jednym z najpopularniejszych narzędzi codziennej komunikacji. Przedsiębiorcy nie powinni lekceważyć „głosu ludu”, powinni za to zrobić wszystko, by SMS’y przestały kojarzyć się z ich masową wysyłką i tandetnymi konkursami, a zaczęły budzić skojarzenia z w pełni spersonifikowanymi działaniami marketingowymi.
Jeżeli jesteś zainteresowany przeprowadzaniem kampanii SMS dla Twojej firmy, skontaktuj się z nami.