Facebook zmienia się… dla firm

9 październik 2015 | Kategoria: Social media

Facebook w ostatnim czasie ewidentnie jako priorytet obrał sobie potrzeby właścicieli stron firmowych i reklamodawców. W najpopularniejszym serwisie społecznościowym cały czas zachodzą zmiany, mające na celu ułatwienie dotarcia do potencjalnych klientów. Co istotne, wszystkie ostatnie modyfikacje dotyczą urządzeń mobilnych. Co nowego zatem przygotował dla nas Facebook?

Najświeższą zmianą, bo na dniach ogłoszoną przez społecznościowego giganta, jest wprowadzenie oryginalnej funkcji Lead Ads. To nowy format reklamowy, dzięki któremu użytkownik będzie mógł zapisać się na przykład do newslettera danej firmy, a wystarczą do tego tylko 2 kliknięcia, bez odsyłania go poza portal. Wejście w reklamę w formacie Lead Ads spowoduje otwarcie formularza, który automatycznie zostanie wypełniony pobranymi z profilu użytkownika informacjami. Oczywiście wszystko zgodnie z polityką prywatności – dopiero po sprawdzeniu danych przez użytkownika i kliknięciu przycisku zatwierdzającego, formularz wraz z danymi powędruje do firmy. Narzędzie to przybierze formę podobną do promocji strony czy posta, dlatego też będzie odpłatne.

LeadAdsFacebook

Wspomniane wcześniej newslettery, ale również oferty czy zdarzenia, promowane dzięki Lead Ads wśród użytkowników Facebooka, to doskonała droga dotarcia do większej liczby potencjalnych zainteresowanych i, co najważniejsze, uzyskania oraz gromadzenia danych, które potem można rzecz jasna wykorzystać do innych działań marketingowych, między innymi kampanii mailingowej. Lead Ads jeszcze przez jakiś czas pozostanie w fazie testowej, ale gdy tylko jego funkcjonowanie zostanie udoskonalone, trafi do powszechnego użytku spragnionych zmian reklamodawców : )

Jakie jeszcze zmiany przygotował Facebook pod kątem stron firmowych? Nie dalej jak miesiąc temu osoby odwiedzające tego typu fanpage’e na swoich smartfonach i tabletach mogły zauważyć zmiany w wyglądzie ich profili. Przede wszystkim aktualnie w oczy rzucają się tzw. przyciski „call-to-action”, a więc „Skontaktuj się z nami” bądź „Kup teraz”. Znajdują się w strategicznym miejscu – tuż pod zdjęciem w tle, są też większe i jaśniejsze. Prawdopodobnie w najbliższym czasie pojawi się jeszcze więcej możliwych do wyboru tego typu buttonów. Takie rozwiązanie, według pomysłodawców, ma na celu ułatwić bezpośredni kontakt między konsumentami i daną firmą. Czy faktycznie tak będzie, czas pokaże.

ZmianyFBNowością na wybranych przez Facebooka stronach firmowych są też sekcje umożliwiające przedsiębiorcy wyeksponowanie najważniejszych, z punktu widzenia profilu jego działalności, informacji. I tak oto zyskujemy możliwość utworzenia sekcji Sklep, która pozwoli na przedstawienie produktów w przypadku firm handlowych oraz sekcji Usługi, umożliwiającej czytelną prezentację oferty firm o charakterze usługowym. Dzięki tego typu rozróżnieniu, potencjalni klienci dużo szybciej zorientują się w istocie oferty danej firmy. W niedalekiej przyszłości do wymienionych sekcji mają dołączyć również inne – wszystko po to, by przedsiębiorstwa miały możliwość wyeksponowania informacji, które w największym stopniu będą realizować ich cele i charakter.

Kolejną, ostatnią już na tę chwilę zmianą dotyczącą stron firmowych wyświetlanych na urządzeniach mobilnych, jest optymalizacja układu stron. Dzięki wprowadzonym modyfikacjom konsumenci będą mogli szybciej i łatwiej niż poprzednio, bez zbędnego przewijania i klikania, odnaleźć poszukiwane informacje na temat przedsiębiorstwa i jego działalności.

Wobec takich zmian trudno nie dziwić się firmom, które jeszcze nie zdecydowały się na wstąpienie w szeregi Facebooka. Nie da się ukryć, że portal ten oferuje naprawdę ciekawe narzędzia, stwarzając tym samym korzystne warunki, by skutecznie wypromować swoją firmę wśród jego użytkowników, a więc…potencjalnych klientów.

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco