„Content is king” czyli skuteczny content marketing
26 kwiecień 2013 | Kategoria: E-marketingContent marketing (czyli marketing treści) to tworzenie jak najlepszej i najbardziej użytecznej zawartości stron internetowych. Umożliwia pozyskiwanie użytkowników strony przez publikację ciekawych artykułów, informacji, porad skierowanych do konkretnej grupy odbiorców. Za jego pomocą umieszcza się i rozpowszechnia treści związane z określoną branżą przy obustronnej korzyści – dla nadawcy i odbiorcy przekazu (czyli najczęściej firmy i jej potencjalnego klienta). W ramach działań content marketingu wykorzystuje się różne techniki docierania do potencjalnych odbiorców – pierwszą z nich jest stworzenie unikatowej, ciekawej dla użytkownika, ale też atrakcyjnej dla wyszukiwarek, treści na stronie internetowej. Ta technika jest ściśle związana z optymalizacją treści stron internetowych, której celem jest właśnie poprawa statystyk odwiedzin strony.
Działaniami wspierającymi unikatową treść na stronie internetowej jest przekaz poprzez kanały social media. Obok treści przekazywanych przez serwisy społecznościowe (odpowiednio prowadzony fanpage na Facebooku, kanał na YouTube z interesującymi filmami video itp.), do najważniejszych należy blog, który może być integralną częścią firmowej strony internetowej. Blog z regularnymi, ciekawymi wpisami, związanymi z działalnością firmy, wpływa na pozycjonowanie strony i zachęca do jej odwiedzin. Dlaczego? Odpowiedź jest banalnie prosta – artykuły z użyteczną, istotną dla użytkowników treścią zachęcają do powrotów.
Content marketing to tworzenie autentycznej relacji z klientem, poprzez dostarczanie wysokiej jakości informacji, skłaniającej do zachowań konsumenckich (do zakupów). Charakter tych unikatowych treści musi być perswazyjny, ale ma także dostarczyć odbiorcy racjonalne argumenty i ewentualne korzyści. Komunikat, który przyciągnie czytelnika musi być przede wszystkim wiarygodny, praktyczny i rzetelny, odnosić się do problemów danej grupy społecznej i być podany w jak najjaśniejszej formie. Tematyka tego przekazu nie musi tylko odnosić się do usług firmy, ale poruszać kwestie dotyczące życia zwykłego człowieka jak uroda, zdrowie, rodzina – dotyczyć działalności firmy, ale nie zawsze bezpośrednio. Dzielenie się radami, spostrzeżeniami i opiniami pozwala odbiorcy postrzegać firmę jako profesjonalną. Marketing treści to sztuka rozpoznawania i zaspokajania potrzeb klienta.
Specjaliści zajmujący się marketingiem internetowym często używają stwierdzenia „content is king” oraz „content is the key”. Nie można temu zaprzeczyć – to treść buduje zainteresowanie konkretną stroną internetową, blogiem czy stroną na Facebooku. Internauci wśród natłoku informacji, jaki dostarcza im sieć, cenią te strony czy fanpage’e, które dostarczają im istotnych, użytecznych i ciekawych dla nich treści.
Jak wykorzystać content marketing przy tworzeniu firmowej strony internetowej?
Często właściciele i menedżerowie firm ograniczają się do podstawowych informacji, które ma zawierać reprezentująca ich firmę strona internetowa, opierając się na zasadzie: „byle być w sieci”. Ważne jest jednak nie „by być”, ale „jak być” – strona internetowa powinna zawierać więcej informacji niż krótki opis działalności i dane kontaktowe. To treść wpływa na pozycjonowanie strony, co przekłada się na wzrost jej odwiedzin. Zawartość strony ma bowiem szczególne znaczenie dla wyszukiwarki Google. Treść strony powinna być unikatowa, wyczerpująca i najlepiej – często aktualizowana. Dlatego warto w strukturę strony wbudować również blog firmowy i rzetelnie, regularnie go prowadzić, publikując wpisy.
Jak wykorzystać content marketing w kanałach social media?
Nawet najlepsze kampanie reklamowe na Facebooku na nic się nie zdadzą, gdy na fanpage’u firma nie zaprezentuje użytkownikom interesujących ich wpisów. Wpisy na Facebooku i w innych kanałach social media, powinny, podobnie jak treści na stronie internetowej, być interesujące, angażujące i użyteczne dla użytkowników.
Nie bójmy się tego stwierdzenia – w sieci to właśnie treść jest najważniejsza. Przygotowanie odpowiedniego, zoptymalizowanego przekazu wymaga czasu, wiedzy i doświadczenia, dlatego warto powierzyć to zadanie osobom, dla których content marketing jest chlebem powszednim.
Jeżeli jesteś zainteresowany działaniami content marketingu, skontaktuj się z nami.