Co nowego w usługach Google?

30 czerwiec 2017 | Kategoria: E-marketing

Google po raz kolejny wychodzi z propozycją zmian, zarówno dla osób prywatnych, jak i biznesowych. Jednak na nowe opcje, jakie w ostatnim czasie wprowadził internetowy gigant, powinny zwrócić uwagę przede wszystkim firmy. Dlaczego? W poniższym artykule podpowiadamy, o jakich modyfikacjach mowa i czy mogą stać się one źródłem korzyści dla biznesu w sieci?

Możliwość stworzenia prostej strony internetowej

Usługa Google Moja Firma od niedawna daje możliwość stworzenia prostej strony internetowej – wystarczy podać kilka kluczowych informacji i wybrać szablon graficzny, by wyświetliła się użytkownikom w wynikach wyszukiwania oraz na Mapach Google. Warto jednak mieć na uwadze, że będzie zawierać jedynie podstawowe informacje – opis firmy i zdjęcia oraz te odczytane z wizytówki firmy, takie jak adres czy godziny otwarcia. Co więcej, nie można umieścić na niej katalogu produktów czy przykładowych realizacji. Taka strona internetowa jest więc dobrym rozwiązaniem w przypadku nowo powstałej działalności, kiedy firma nie ma jeszcze “pełnowartościowej” strony www, bo jest na etapie poszukiwania odpowiedniej agencji marketingowej lub w trakcie realizacji projektu.

Wpisy w opcjach wizytówki firmy

strona internetowa od google mapsDzięki nowej opcji, czyli wpisom Google Moja Firma, można teraz publikować krótkie treści dotyczące biznesu. Pojedynczy wpis może mieć od 100 do 300 znaków i widoczny jest przez tydzień od publikacji – do starszych postów można dotrzeć z kolei poprzez zakładkę “Wpisy” na wizytówce firmy, gdzie dostępnych jest 10 wpisów, które można przejrzeć za pomocą przewijanego paska. Co więcej, treści można udostępniać dalej, korzystając na przykład z Facebooka, Twittera czy Google+. Opcja “Wpisy” daje również możliwość umieszczenia specjalnego przycisku call to action kierującego do konkretnej witryny. Wśród propozycji znajdują się: Więcej informacji, Zarezerwuj, Rejestracja, Kup lub Zapisz ofertę.

Google Maps i reklamy na podstawie treści maili

Warto wiedzieć, że dotychczas Google skanowało maile użytkowników poczty Gmail – wszystko po to, by na podstawie treści w nich zawartych można było wyświetlać internaucie spersonalizowane reklamy. W tym roku gigant zamierza odejść od tej praktyki i dobierać bannery na podstawie wyników wyszukiwania w Google czy haseł wpisywanych na YouTube.

Świetnym sposobem na lokalną promocję własnej działalności może być także Google Maps. Tutaj użytkownicy także mogą dzielić się wrażeniami na temat jakości usług. Co ciekawe, nowością jest fakt, że zdecydowano się na tłumaczenie wszystkich opinii, także tych obcojęzycznych, które dotychczas były niedostępne dla polskich użytkowników. Dzięki temu zrozumienie komentarzy w innych językach nie będzie stanowiło dla zainteresowanych większego problemu.

Warto śledzić na bieżąco nowinki związane z usługami oferowanymi przez Google. Skorzystanie z opcji Google Moja Firma umożliwia odpowiednie zaprezentowanie firmy na mapach czy zrozumienie schematu, według którego odbiorcy przekazywane są reklamy. To tylko niektóre z działań, które pomogą podnieść widoczność biznesu w internecie.

Jeżeli chcesz zwiększyć popularność swojej firmy, ale nie wiesz, jak to zrobić, odezwij się do nas – z chęcią Ci pomożemy!

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco