18 pojęć SEO, które musisz znać

9 sierpień 2017 | Kategoria: E-marketing

Z marketingiem internetowym niewątpliwie związane są działania znane pod nazwą SEO. Osoby spoza branży, a często nawet te zajmujące się promocją w sieci, mogą mieć trudności ze zrozumieniem wielu pojęć należących do tego obszaru. Właśnie dla nich przygotowaliśmy słownik podstawowych definicji SEO.

AdWords (Google AdWords)

AdWords jest autorskim narzędziem reklamowym Google. Za jego pomocą tworzone są linki sponsorowane, które wyświetlane są w wynikach wyszukiwania, ale także w ramach reklam kontekstowych AdSense na stronach partnerskich Google.

Algorytm wyszukiwarki

Są to wszystkie reguły, według których wyszukiwarka określa kolejność wyświetlania poszczególnych domen w wynikach wyszukiwania po wpisaniu określonej frazy.

Anchor text

Anchor text to słowo lub fraza kluczowa (w przypadku, gdy jest to więcej niż jedno słowo), które w HTML umieszczane jest pomiędzy znacznikami i i w tekście strony zamieniane na link.

Atrybut alt

Alt oznacza alternatywny opis, wyświetlany zamiast obrazka, gdy przeglądarka nie może ich wczytać na stronie.

Cache Google

Cache (pamięć podręczna wyszukiwarki) to ostatnio zapisana przez mechanizmy Google kopia strony.

Content i content marketing

Contentem nazywamy całą zawartość strony internetowej, czyli wszystkie treści, ale też tytuły, grafiki, zdjęcia czy filmy video.
Content marketing, czyli marketing treści obejmuje wszystkie działania, których celem jest zainteresowanie użytkowników zawartością strony, czyli publikowanie atrakcyjnych artykułów, infografik, przydatnych raportów, poradników itp.

Duplicate content

Duplicate content (duplikacja treści) to nic innego jak plagiat treści na stronie internetowej. Jeśli teksty, tytuły itd. są skopiowane z innej witryny, zostaną zakwalifikowane właśnie jako zduplikowane.

Kanibalizacja słów kluczowych

Sytuacja, w której dwie lub więcej podstron w ramach jednej witryny są optymalizowane pod kątem tego samego słowa kluczowego nazywana jest kanibalizacją słów kluczowych. Prowadzi ona do spadku efektów pozycjonowania.

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Linkowaniem wewnętrznym określamy linki, które przekierowują na inne podstrony w ramach tej samej domeny. Zewnętrzne to stosowanie na jednej domenie linków kierujących do innej domeny.

Long tail

Długi ogon (long tail) to rozbudowane frazy kluczowe, składające się z wielu wyrazów. Tego typu frazy posiadają mniejszą liczbę wyszukiwań, ale charakteryzują się wysoką konwersją – gdy użytkownik już wpisze taką frazę w wyszukiwarce, zazwyczaj trafia na daną stronę.

Meta tagi

Meta tagów nie widzi użytkownik strony, ale widzą je mechanizmy wyszukiwarek. Są to najważniejsze informacje o stronie, które umieszcza się w HTML.

Optymalizacja strony

Wszelkie działania, których celem jest poprawa jakości witryny dla wyszukiwarek, ale też dla jej użytkowników. Może obejmować treść, kod, a także konwersję.

PageRank

Google opracowało wskaźnik określający jakość danej witryny internetowej dla mechanizmów wyszukiwarki – nazywany jest on PageRankiem. Wskaźnik ten bazuje na ilości oraz jakości linków prowadzących do danej strony. Jest to jeden z elementów wpływających na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Pingowanie

Pingowaniem określa się technikę SEO polegającą na informowaniu robotów wyszukiwarki o nowych treściach pojawiających się na stronie internetowej, co w konsekwencji prowadzi do indeksowania w Google.

Pozycjonowanie

Do pozycjonowania należą wszelkie działania, których celem jest wyświetlanie danej strony na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie zawiera w sobie SEO.

SEM

Search Engine Marketing (SEM) to wszystkie działania poprawiające widoczność danej witryny w wyszukiwarce. Jest to pojęcie nadrzędne do SEO, gdyż obejmuje optymalizację, pozycjonowanie oraz kampanie linków sponsorowanych.

SEO

Search Engine Optimization (SEO) to wszystkie czynności optymalizacyjne, zmierzające do poprawy pozycji danej witryny internetowej w wyszukiwarce. Zawiera w sobie zarówno optymalizację treści, jak i kodu, a także m.in. tworzenie przyjaznych URL czy linków wewnętrznych.

Słowo kluczowe – keyword

To właśnie słowa kluczowe wpisuje użytkownik w wyszukiwarce Google, by odnaleźć poszukiwane przez siebie informacje, a tym samym trafić na daną stronę internetową. Keywords to podstawowy element pracy każdego pozycjonera.

Nasz mini słownik SEO ma za zadanie pomóc odnaleźć się w podstawowych pojęciach związanych z tym obszarem marketingu internetowego. Wkrótce przygotujemy słowniki innych istotnych dla promocji w sieci definicji.

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco