Czego nie można reklamować w Google Ads?
19 listopad 2019 | Kategoria: E-marketingW ostatnim artykule pisaliśmy o typach reklam Google Ads, a teraz chcielibyśmy nieco przybliżyć temat dotyczący zasad przeprowadzania kampanii. Okazuje się bowiem, że reklamowanie niektórych produktów jest niedozwolone. Dobra widoczność w sieci wymaga zatem przestrzegania konkretnych ograniczeń. Czego nie można reklamować w Google Ads?
Reklama Google – jakie treści nie są dozwolone?
Regulamin zawierający zasady działania Google Ads wyróżnia kilka obszarów podlegających zakazowi promowania. Są nimi niedozwolone treści, niedozwolone praktyki oraz treści podlegające ograniczeniom. Co to w rzeczywistości oznacza? Po pierwsze, korzystając z usług Google nie możemy bezpośrednio zachęcać do zakupu podróbek produktów, oznaczonych za pomocą znanych logotypów oryginalnych marek, co mogłoby wprowadzić potencjalnych klientów w błąd. Po drugie, w trosce o bezpieczeństwo użytkowników sieci zabrania się reklamowania niebezpiecznych towarów lub usług, między innymi broni, substancji psychoaktywnych, materiałów wybuchowych, a także wyrobów tytoniowych i alkoholu. Ponadto, narzędzia Google blokują również kampanie marketingowe umożliwiające nieuczciwe zachowania (na przykład łamanie praw autorskich czy oszustwa akademickie), namawiające do hazardu oraz te przedstawiające szokujące i nieprzyzwoite treści (erotyczne lub obrażające uczucia innych użytkowników).
Inne praktyki blokowane przez Google Adwords
Decydując się na rozwijanie reklamy za pomocą Google Adword trzeba mieć także świadomość innych, skutecznie blokowanych praktyk. Szczególnego traktowania wymagają zwłaszcza dane osobowe, których nie wolno przechowywać oraz wykorzystywać w niejasnych celach. Dotyczy to również przetwarzania zdobytych informacji i tworzenia na ich podstawie kampanii remarketingowych lub linków sponsorowanych wykorzystujących wiedzę o preferencjach użytkownika. Co równie istotne, regulamin reklam Google zatrzymuje działanie odnośników do stron z dużą liczbą gifów oraz witryn z programami rozpoczynającymi automatyczne pobieranie plików. Przestrzega dodatkowo przed umieszczeniem w reklamach nieprawdziwych treści, które pomijają opisy produktów, czy też fałszują ich rzeczywistą specyfikację.
Wskazówki redakcyjne i techniczne
Poza ograniczeniami dotyczącymi zawartości umieszczanych treści, niezwykle istotny jest sposób ich zapisu. Proponowane przez nas oferty reklamowe powinny odznaczać się przejrzystością przekazu. Profesjonalnie napisane teksty z pewnością przykują uwagę użytkowników, dlatego zawsze należy o dbać o poprawność językową, merytoryczną i redakcyjną przygotowywanych kampanii. Funkcjonalność reklam Google Ads wymaga również spełnienia kryteriów dotyczących miejsc docelowych (umożliwiających szybkie dotarcie do naszej witryny), a ponadto formatu plików, które powinny zawierać określoną liczbę znaków oraz mieścić się w wyznaczonych wymiarach (dotyczy to przede wszystkim reklam graficznych).
Aby uniknąć odrzucenia reklamy Google, należy przestrzegać zapisów regulaminu, czuwającego nad bezpieczeństwem użytkowników sieci. Konkretne wymagania promują postawę uczciwej konkurencji i rzetelnego przygotowywania ofert marketingowych. Warto dodać, że obostrzenia dotyczące Google Ads są w dużym stopniu podobne do systemu reklamowego Facebooka.