Typowe i nietypowe okazje do zwiększenia sprzedaży – listopad/grudzień
6 listopad 2017 | Kategoria: E-commerce, E-marketingW marketingu trzeba korzystać z okazji, a tych do promowania produktów i usług jest naprawdę wiele. Wielkimi krokami zbliża się okres największych zakupów w roku – warto więc wykorzystać nadchodzące święta do przygotowania promocji i ofert specjalnych. Sprawdź, jakie wydarzenia w najbliższym czasie będą doskonałą okazją do przeprowadzenia akcji marketingowych dla Twojego biznesu.
Marketing czasu rzeczywistego (RTM)
Real time marketing, czyli wykorzystanie bieżących wydarzeń i okazji do działań promocyjnych to gorący trend w sieci, który szczególnie popularny jest w mediach społecznościowych. Marki mają tu szansę pokazać, że szybko reagują na to, co dzieje się na świecie. Dlaczego ten rodzaj działań cieszy się taką popularnością wśród potencjalnych klientów? Przekaz real time, nawiązujący do tego, co się aktualnie dzieje, wzbudza skojarzenia, czasem zaskakuje, rozśmiesza, ale przede wszystkim przykuwa uwagę.
W ramach ograniczonego RTM można też wykorzystać szczególne dni oznaczone w kalendarzu, czyli zarówno tradycyjne święta, jak i nowe okazje, przygotowane do działań komercyjnych – do promowania oferty i znacznego zwiększania sprzedaży. Poniżej kilka, których nie można przegapić i do których już teraz warto rozpocząć przygotowania!
Black Friday 24.11.2017
Czarny Piątek to oficjalny start sezonu zakupowego szaleństwa. Zwyczaj ten został zapoczątkowany w USA, ale od kilku już lat jest bardzo popularny w Europie, także w Polsce. To dzień, w którym marki przygotowują ogromne obniżki, wyjątkowe promocje i oferty, z których klienci nie mogą skorzystać w żaden inny dzień w roku.
Black Friday dotyczy zarówno handlu tradycyjnego, jak i elektronicznego, coraz częściej wykorzystywany jest również w usługach.
Dzień bez zakupów 25.11.2017
W tym dniu zarówno konsumenci, jak i sprzedawcy odpoczywają po wyczerpującym Czarnym Piątku. Można go jednak z powodzeniem wykorzystać w promocji, np. usług związanych z relaksem 😉
Cyber Monday 27.11.2017
Czarnym Piątkiem dla branży e-commerce jest bez wątpienia następujący po nim poniedziałek. Cyber Monday to jedna z najnowszych okazji, na którą przez cały rok czekają klienci sklepów internetowych.
Dzień Darmowej Dostawy 5.12.2017
Na początku grudnia rozpoczyna się szał zakupów świątecznych. Właśnie wtedy sklepy internetowe organizują Dzień Darmowej Dostawy. Taka promocja pozwala na znaczne zwiększenie obrotów – na zakupy w sieci decydują się wtedy bowiem również ci, którzy za ich największą wadę uznają dodatkowe koszty związane z dostarczeniem produktów.
Mikołajki 6.12.2017
Tego dnia przedstawiać nie trzeba. Mikołajki to nie tylko prezenty, ale też dobre emocje. Warto więc wykorzystać je nie tylko do promocji związanych z powiększaniem sprzedaży, ale również do działań, których celem jest budowa pozytywnego wizerunku firmy.
Boże Narodzenie 25-26.12.2017
Święta Bożego Narodzenia mają ogromną moc komercyjną, wykorzystywane są więc w marketingu na całym świecie. Tu poza przygotowywaniem specjalnych ofert sprzedażowych, warto postawić również na działania z zakresu CSR, czyli wszelkie akcje społeczne i charytatywne. To najlepszy moment na budowanie wizerunku marki odpowiedzialnej społecznie w roku!
Poświąteczne wyprzedaże i Nowy Rok
Po Świętach nadchodzi czas związany ze świętowaniem Nowego Roku, a także z postanowieniami noworocznymi. Warto wykorzystać tą chęć do zmian w przekazie marketingowym – konsumenci są wtedy bowiem skłonni do dokonywania nowych zakupów i wprowadzania nowości do swojego życia.
W listopadzie i grudniu pojawią się jeszcze okazje mniej oczywiste, takie jak Dzień Seniora (14.11.2017) czy Dzień Gwarantowanej Dostawy przed Świętami (21.12.2017). Każde ze świąt, tradycyjnych i tych zupełnie nowych, jest doskonałą okazją do wprowadzenia przygotowanych specjalnie na te dni działań marketingowych. Warto jednak pamiętać, że bardzo ważny jest tu pomysł. W listopadzie i grudniu z wyjątkowymi ofertami ruszają właściwie wszystkie marki, istotne jest więc, by w jak największym stopniu wyróżnić się spośród konkurencji.