5 powodów, dla których warto zainwestować w stronę responsywną
15 maj 2017 | Kategoria: E-commerce, E-marketingStrona internetowa stała się dla wielu firm podstawą działań promocyjnych prowadzonych w sieci. Przedsiębiorców nie trzeba przekonywać do tworzenia stron, które przedstawiają ich ofertę i ułatwiają klientom jej odnalezienie. Wiele osób nie jest jednak jeszcze przekonanych do tworzenia stron responsywnych – a to błąd. Każda nowa strona internetowa powinna być responsywna – w tym artykule wyjaśniamy dlaczego.
Co oznacza responsywność strony internetowej (RWD)?
RWD to możliwość jej czytelnego przeglądania na każdym urządzeniu – od komputera przez tablet po smartfon. Kiedyś taką rolę spełniała osobna, mobilna wersja strony. Była ona zazwyczaj mocno ograniczona w stosunku do tej, jaką użytkownicy otwierali w przeglądarce internetowej na komputerze. Obecnie zaleca się tworzenie jednej strony responsywnej, czyli takiej, która odczytuje, na jakim urządzeniu otwiera ją użytkownik i automatycznie uruchamia odpowiedni układ funkcjonalny oraz treści.
Powód pierwszy: więcej klientów
Laptopy, komputery stacjonarne, tablety, smartfony – wszystkie te urządzenia służą obecnie do przeglądania zasobów sieci. Producenci oferują coraz większy wybór rozmiarów urządzeń, by każdy mógł wybrać takie, które najlepiej spełni jego potrzeby. W związku z tym, że użytkownicy korzystają z różnych urządzeń, strony muszą pozostawać czytelne na każdym z nich – takie kryterium spełniają strony responsywne.
Powód drugi: wygoda dla użytkowników
Coraz więcej internautów przegląda zasoby sieci korzystając z urządzeń mobilnych. Przewiduje się, że do końca tego roku smartfony wyprą tradycyjne telefony komórkowe, między innymi dzięki możliwości łączenia funkcji dzwonienia, SMS-owania oraz właśnie korzystania z internetu. Ogromna rzesza potencjalnych klientów wyszukuje więc i przegląda strony na smartfonach i tabletach. Nie będą oni korzystać ze stron o ograniczonej funkcjonalności – wybiorą takie, które będzie im się przeglądać wygodnie i czytelnie.
Powód trzeci: Google lubi RWD
Responsywność jest istotna dla mechanizmów Google. Algorytmy największej wyszukiwarki świata promują strony RWD, prezentując je wyżej w wynikach wyszukiwania. Klienci wyszukują strony przede wszystkim w Google, warto więc brać pod uwagę wymogi stawiane przez jej mechanizmy.
Powód czwarty: szybsze ładowanie
Klasyczne strony, przygotowywane do wyświetlania na komputerach zawierały jeszcze kilka lat temu wiele ciężkich elementów, w związku z czym ich ładowanie na urządzeniach mobilnych często było bardzo utrudnione. Wynikało to ze słabszych połączeń internetowych, ale też z ograniczonych możliwości samych smartfonów czy tabletów. Strony responsywne automatycznie skalują grafiki i inne elementy do rozmiarów wyświetlacza, dzięki czemu cała strona ładuje się szybko i bez problemów. To właśnie z takich stron chętnie korzystają użytkownicy.
Powód piąty: wpływ na wizerunek
Wraz z rozwojem rynku urządzeń mobilnych, RWD stało się koniecznością. Firma, której strona nie jest responsywna, nie jest widziana przez użytkowników jako nowoczesna i innowacyjna. Żaden przedsiębiorca nie może i nie chce sobie pozwolić na negatywną ocenę przez potencjalnych klientów.