Najlepsze reklamy z finału Super Bowl 2017

10 luty 2017 | Kategoria: Świat reklamy

Super Bowl to wydarzenie, na które czekają nie tylko fani sportu, ale też cała branża reklamowa. To największy sportowy event w USA, a jednocześnie najdroższy czas antenowy dla reklamodawców. Nie dziwi więc, że marki przygotowują wyjątkowe reklamy, które co roku zachwycają świat. Oto nasze subiektywne TOP 8 tegorocznego finału Super Bowl.

Amerykańscy fani futbolu mieli swoje święto w minioną niedzielę, czyli 5 lutego. Mecz oglądało ponad 110 mln widzów, a wyemitowane podczas meczu reklamy śledzą aktualnie kolejne miliony osób z całego świata. To nie lada gratka dla największych marek, które mają szansę pokazać filmy promocyjne inne niż wszystkie, przygotowane specjalnie na tę okazję. W tym roku za emisję 30-sekundowego spotu reklamodawcy musieli zapłacić podobnie jak w roku minionym 5 mln dolarów – taki koszt emisji reklamy to kwota, na którą mogą pozwolić sobie jedynie giganci. Wśród najlepszych spotów nie brakuje więc marek motoryzacyjnych, tych z branży internetowej czy producentów napojów, również alkoholowych. Warto zauważyć, że czas niektórych z tych filmów przekracza 30 sekund (czasem nawet kilkukrotnie), co łatwo można przełożyć na budżet wydany na ich emisję.

Zaczynamy od samochodów – w tym roku swoimi reklamami zachwyciły aż 4 marki: dwie niemieckie i dwie koreańskie.

Do reżyserii spotu Mercedes-Benz zaangażowano słynnych Braci Coen, którzy przygotowali reklamę nawiązującą do filmu “Easy Rider”. I tu, podobnie jak w oryginalnym filmie, pojawia się aktor Peter Fonda.

Wiele marek współpracuje przy tworzeniu reklam na Super Bowl ze światem filmu, zapraszając do współpracy reżyserów, aktorów i producentów. W komediowym spocie KIA w rolę bohaterki broniącej środowiska naturalnego wcieliła się Melissa McCarthy.

KIA poruszyła temat o znaczeniu społecznym (w tym wypadku ekologię) w humorystyczny sposób. Audi potraktowało natomiast poważnie kwestię równouprawnienia. W USA jest to gorący temat, zważywszy na stosunek do równości płci, jaki przedstawia nowy prezydent, Donald Trump. Nie dziwi więc, że marki sięgnęły również po poważne kwestie w swoich reklamach, a Audi zrobiło to w sposób wyjątkowy.

W reklamie Hyundai pojawia się natomiast polski akcent, mianowicie baza wojskowa w Żaganiu, w której stacjonują amerykańscy żołnierze. W tym filmie marka nie promuje jednak samochodów, jest to bardziej spot wizerunkowy. Hyundai wykorzystując nowe technologie, pomógł żołnierzom przeżyć wyjątkowe sportowe emocje ze swoimi najbliższymi.

Inne reklamy, o których musimy wspomnieć to te, które zaprezentowały marki z tak bliskiej nam branży internetowej. Pierwsza z nich to film promujący Asystenta Google Home. Przedstawia on możliwości nowego urządzenia i trzeba przyznać, że robią one wrażenie. Zobaczcie sami:

Kolejny spot z branży internetowej, na który chcemy zwrócić uwagę, to ten promujący Squarespace, amerykańską platformę hostingową, w której można rejestrować domeny i tworzyć strony internetowe. Jeśli znacie film “Być jak John Malkovich”, reklama z pewnością przypadnie Wam do gustu.

Jedną z najlepiej ocenianych reklam z tegorocznego Super Bowl jest spot przygotowany przez Budweiser. Opowiada on historię Adolphusa Buscha, niemieckiego imigranta, który stworzył recepturę ulubionego piwa Amerykanów.

A na koniec smaczek, jeden z najlepszych duetów tegorocznego finału. Nieco humoru i dwa wielkie nazwiska: Christopher Walken i Justin Timberlake. Tych dwóch panów zaproszono do krótkiego, ale treściwego promowania napoju energetycznego.

Dobrych spotów było zdecydowanie więcej, ale tych osiem zwróciło naszą szczególną uwagę. Już nie możemy doczekać się kolejnego Super Bowl i tego, co przygotują marki na przyszły rok.

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco