E-marketing w 2017 roku – najważniejsze trendy
30 grudzień 2016 | Kategoria: E-commerce, E-marketing, Social mediaNowy Rok zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim tradycyjnie nadchodzi czas podsumowań i prognoz na kolejne miesiące. Nie inaczej jest oczywiście w przypadku e-marketingu, dlatego postanowiliśmy zebrać w jednym miejscu najważniejsze w naszej opinii trendy w tej dziedzinie.
Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych
Biorąc pod uwagę fakt, że ponad 80% społeczeństwa na całym świecie posiada oraz aktywnie korzysta z tabletów i smartfonów, tendencji tej nie powinno się podważać i tym bardziej lekceważyć. Aby utrzymać konkurencyjność, niezbędne będzie więc dążenie w nadchodzącym roku do zwiększania responsywności, a więc coraz lepszego i bardziej zaawansowanego dostosowywania stron www i e-sklepów, a także działań prowadzonych w internecie, takich jak newslettery czy landing page’e, do potrzeb i oczekiwań użytkowników urządzeń mobilnych.
Jak sprzedaż, to tylko omnichannel
Konsumenci coraz częściej balansują pomiędzy światem offline a online – dla przykładu oglądają produkty w sklepie stacjonarnym, kupują zaś w internetowym i na odwrót. Wyzwaniem każdego sprzedawcy w 2017 roku powinno być zatem stworzenie im takiej możliwości poprzez skuteczną integrację sprzedaży tradycyjnej, e-commerce i tej za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Według Vita Endlera, prezesa zarządu Internet Mall Polska, sprzedaż wielokanałowa to trend, który będzie obowiązywał przez minimum 3 lata – rozszerzenie działalności wydaje się więc nieuniknione.
Social media stale rosną w siłę
Dzieje się tak nie tylko dlatego, że ich użytkowników stale przybywa, ale również z powodu dążeń serwisów społecznościowych do stworzenia przydatnego i skutecznego środowiska reklamowego. Stąd też prognozuje się, że wydatki na reklamy emitowane za pośrednictwem Facebooka w 2017 roku będą jeszcze większe niż dotychczas. Trzeba również pamiętać, że to właśnie w social media konsumenci poszukują opinii odnośnie interesujących ich firm czy produktów i to stamtąd czerpią o nich informacje. Kanał ten coraz częściej traktują również jako “biuro obsługi klienta”, oczekując szybkiej i konkretnej odpowiedzi na nurtujące ich pytania. To wszystko sprawia, że obecność i aktywność reklamowa w serwisach społecznościowych powinna stać się elementem obowiązkowym działalności każdej firmy.
Interaktywne treści i przekazy video
Natłok przekazów reklamowych przyczynił się do tego, że niezwykle trudno jest skupić uwagę internautów na konkretnym komunikacie. Trzeba więc nie tylko sięgnąć po rozwiązania, które przykują ich uwagę, ale również w maksymalnie skondensowany sposób przekażą właściwą informację. Obserwuje się, że przekazy reklamowe takie jak video 360, live streaming, minifilmy czy interaktywne treści w postaci quizów, gier, ocen usługi czy wyrażania swojej opinii, to ciekawa i jednocześnie coraz bardziej pożądana forma wzbudzania zainteresowania i aktywności wśród odbiorców, po którą reklamodawcy będą chętnie sięgać w nadchodzącym roku.
Według prognoz agencji Starcom, w roku 2017 wydatki na reklamę w internecie mają wynieść 30% wszystkich wydatków reklamowych ponoszonych przez polskich reklamodawców. Wartość ta z roku na rok wzrasta i kto wie, może niedługo to właśnie internet stanie się największym medium w Polsce 😉