Allegro, choć się zmieniasz, wciąż robisz to dobrze!
2 grudzień 2016 | Kategoria: Świat reklamyAllegro to marka, której nikomu nie trzeba przedstawiać. Największy serwis aukcyjny w Polsce, który znany jest również ze swoich działań CSR i świetnych kampanii marketingowych. Dziś o tym, czym Allegro nas zachwyciło w ostatnich latach i jakie zmiany szykuje na najbliższy czas.
Zacznijmy od zmian, bo o nich się mówi teraz najgłośniej. Pierwsza z nich to nowy właściciel Grupy Allegro, do której należy m.in. serwis aukcyjny. Nespers Ltd, po 8 latach zarządzania spółką sprzedał ją w październiku tego roku funduszowi zarządzanemu przez firmy Cinven, Permira i Mid Europa za ponad 3 mld dolarów. Nowy właściciel oznacza zmiany dla użytkowników. Rewolucji nie będzie, ma być jednak duży nacisk na czytelność, przejrzystość i funkcjonalność – Allegro zyska więc w zakresie user experience (UX).
Zmiany dla kont firmowych na Allegro
W lutym 2017 roku zostaną wprowadzone zmiany, które mają dotyczyć kont firmowych, czyli sprzedawców prowadzących działalność na dużą skalę. Najważniejsze z nich to zakaz dodawania logotypów i znaków firmowych na zdjęciach, które mają pełnić rolę miniatury przy aukcji. Nie będzie można na nich publikować także nazwy użytkownika i dodatkowych dekoratorów (ramki, grafiki, ikony). Zdjęcia mają służyć tylko do prezentacji oferowanego na aukcji produktu. To duży ukłon w stronę użytkowników, gdyż rzeczywiście serwis stanie się dzięki temu bardziej przejrzysty. Sprzedawcy będą natomiast musieli przyłożyć ogromną uwagę do jakości zdjęć – teraz to one będą przyciągać do ich aukcji.
Płatności mobilne za zakupy na Allegro
Serwis niektóre zmiany wprowadza już teraz. W tym miesiącu pojawiły się płatności mobilne BLIK poszerzające możliwości płacenia za zakupy. Ta metoda pozwala na ekspresową autoryzację, bez konieczności logowania się do panelu w swoim banku. Rozwiązania umożliwiające użytkownikom szybkie i wygodne dokonywanie zakupów Allegro wprowadza od dłuższego czasu, a BLIK to kolejny krok w tym zakresie.
Allegro mistrzem działań marketingowych
Choć zmienia się właściciel Grupy Allegro, trzymamy kciuki, by nie zmienił się sposób prowadzenia komunikacji marketingowej, jaki obserwujemy od lat. Trzeba przyznać: to marketingowa sztuka na najwyższym poziomie!
Mówiąc o działaniach Allegro, na pewno warto wspomnieć o CSR. Marka od lat angażuje się w inicjatywy związane z ochroną środowiska poprzez własną Fundację All For Planet. Ta ekologiczna inicjatywa to przede wszystkim propagowanie zasad eko w przestrzeni miejskiej. Fundacja rozwija infrastrukturę rowerową i angażuje się w działania, których celem jest wzrost świadomości ekologicznej. Co roku Allegro wspiera także WOŚP, organizując i prowadząc aukcje charytatywne w ramach serwisu.
Nie jesteśmy dziś w stanie wspomnieć o wszystkich naprawdę dobrych kampaniach marketingowych marki, ale musimy przywołać przynajmniej dwie.
Pierwsza to “Legendy polskie”. Nie jest to nawet reklama, to seria bardzo dobrych, krótkometrażowych filmów typu sci-fi, do których realizacji zaangażowano mistrza animacji, Tomasza Bagińskiego. To projekt, który ma pokazać polskich bohaterów, znanych z bliższej i dalszej historii czy legend, w zupełnie nowej odsłonie. Jest to przykład działania, które choć w założeniu miało być kampanią marketingową skierowaną do określonej grupy odbiorców (w tym wypadku do tych poniżej 18 roku życia), stało się osobnym projektem z pogranicza sztuki i popkultury.
Druga kampania, która skradła nasze serca to realizowane od sierpnia 2015 działania pod hasłem “Czego szukasz?”. Jest to już typowa kampania wizerunkowa serwisu aukcyjnego. Przyznajemy, że wszystko, co wychodzi spod szyldu “Czego szukasz?” to marketing na najwyższym poziomie. W tej kampanii najpiękniejsza jest prostota. Jej hasło główne to po prostu napis, witający od lat użytkowników serwisu w polu wyszukiwania aukcji. Majstersztyk!
Wiele filmów kampanii na pewno już znacie, warto tu wspomnieć choćby ubiegłoroczną reklamę świąteczną, w której przedstawiana jest wigilia wielu pokoleń pokazana z perspektywy dorastającego mężczyzny na przestrzeni 30 pierwszych lat jego życia.
To, co jednak zrobiło Allegro w tym roku, przerosło nasze oczekiwania. Opublikowana w tym tygodniu reklama świąteczna już zbiera uznanie nie tylko w Polsce, ale i wśród zagranicznych specjalistów z dziedziny marketingu. Przyznajemy, to może być najlepsze, co zobaczyliśmy w tym roku w okresie świątecznym. Oceńcie sami: