Dlaczego warto mieć wizytówkę w Google Maps?
18 październik 2016 | Kategoria: E-marketingGoogle oferuje firmom bardzo wiele możliwości promocji w sieci. Poza systemem reklamowym Google Ads, pozycjonowaniem strony firmowej w najpopularniejszej wyszukiwarce, warto skorzystać z jeszcze jednego skutecznego sposobu zaistnienia przedsiębiorstwa w internecie i założyć wizytówkę w Mapach Google (Google Maps).
Dla kogo Google Maps?
Wizytówka na mapach internetowego giganta ma ogromne znaczenie dla firm lokalnych. Szczególnie poleca się ją właścicielom działalności z branży HoReCa (restauracje, kawiarnie, hotele), ale także firmom usługowym. Lokalni przedsiębiorcy kierują bowiem swoją ofertę do potencjalnych klientów, którzy przebywają w ściśle określonej lokalizacji, np. w danym mieście czy dzielnicy. Właśnie tacy klienci poszukują miejsc wartych odwiedzenia czy dostawców usług korzystając z narzędzia Google Maps (zarówno korzystając z przeglądarki na komputerze, jak i np. w telefonie, wykorzystując mapy Google jako nawigację w podróży).
Dlaczego Google Maps?
Usługa Google Moja Firma (której narzędziem jest właśnie wizytówka w Google Maps) umożliwia odnalezienie przedsiębiorstwa przez klientów, którzy szukają tego typu działalności w swojej okolicy. Wyszukiwarka pokaże im nie tylko linki sponsorowane czy wyniki wyszukiwania na standardowej liście, ale też wskaże najbliższe firmy bezpośrednio na mapie, podając adres z możliwością wyznaczenia dojazdu.
Użytkownicy częściej wybierają miejsca, które widzą na Mapach Google. Co więcej, usługa Google Moja Firma, a tym samym utworzenie wizytówki w Google Maps jest bezpłatne. Stworzenie i optymalizację wizytówki warto zlecić specjalistom znającym mechanizmy Google, ale za samą wizytówkę nie trzeba będzie płacić.
Umieszczenie firmy na Mapach Google powinno być jednym z pierwszych kroków promowania swojej działalności w internecie. Wizytówka wyświetla się użytkownikom nie tylko po jej wyszukaniu, ale także przy okazji, podczas przeglądania mapy. W ten sposób na adres firmy trafią nie tylko osoby, które ją znają, ale przede wszystkim ci, którzy jeszcze nie są jej klientami. Odpowiednie przygotowanie takiego wpisu umożliwia pokazanie zdjęć firmy (nie tylko na zewnątrz, ale także jej wnętrz) i przedstawienie jej krótkiego opisu. Użytkownicy Google mogą również dodawać swoje opinie o działalności, co wpływa znacząco na jej wizerunek.
Jak dodać wizytówkę w Google Maps?
Dodawanie wizytówki odbywa się poprzez usługę Google Moja Firma. Aby działanie to przyniosło oczekiwane efekty, dodatkowy opis firmy i jej zdjęcia muszą być dobrze wybrane i zoptymalizowane. Warto więc nie tylko założenie, ale także przygotowanie wizytówki (i materiałów do niej) zlecić specjalistom od marketingu internetowego.
Wizytówka na Google Maps to jedna z najprostszych metod promocji firmy w najpopularniejszej wyszukiwarce. Jest nie tylko pierwszym krokiem marketingu internetowego, ale także narzędziem wspierającym dalsze działania promocyjne w sieci, np. pozycjonowanie firmowej strony www.