Zakupy Google już w Polsce. Co to oznacza dla porównywarek cen?
23 wrzesień 2013 | Kategoria: E-marketingZakupy Google (Google Shopping) czyli porównywarka cen Google pojawiła się w USA około roku temu. Teraz staruje również w Polsce. Czy to oznacza koniec rodzimych porównywarek? Na pewno będzie im trudno wygrać z produktem Google.
Czym są Zakupy Google?
Choć wielu internautów korzysta z porównywarek cen, ogromna większość z nich nawet na stronę porównywarki trafia po wpisaniu frazy dotyczącej danego produktu w wyszukiwarce Google. Teraz na strony porównywarek będzie trafiać ich dużo mniej. Wynika to z tego, że porównywarka Zakupy Google dla sklepów internetowych wyświetla oferty produktów, porównuje cechy a także ceny produktów oraz kieruje do konkretnego sklepu, z którego pochodzi produkt. Oznacza to, że nowa porównywarka daje użytkownikom dokładnie te same funkcje co znane polskie porównywarki (takie jak Ceneo, Nokaut itp.), ale z poziomu wyników wyszukiwania w Google.
Za kilka dni funkcja Zakupy Google będzie w pełni dostępna dla wszystkich polskich użytkowników. Jako beta-testerów Google wybrało największe polskie sklepy internetowe takie jak Merlin.pl.
Jak wygląda mechanizm reklamowy Google Shopping?
Zakupy Google będą nowym elementem Google Adwords – nie będzie to już jednak forma ogólnej reklamy oferty sklepu, a jego konkretnych produktów. Menedżer sklepu będzie wgrywał swoją ofertę produktową (listę produktów) i określał budżet na kampanię reklamową (w oparciu o model PPC – pay per click).
Czekamy na start usługi – to wielka szansa dla całego e-commerce. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy i jesteś zainteresowany prowadzeniem kampanii w ramach Zakupów Google, skontaktuj się z nami.