Nowe Facebook Ads – będzie prościej!
10 czerwiec 2013 | Kategoria: Social mediaFacebook wprowadza ostatnio sporo zmian w serwisie. Tym razem przyszedł czas na ofertę reklamową – reklamy na Facebooku mają zostać uproszczone. Zmiany mają być wprowadzane przez najbliższe pół roku, począwszy od lipca – nie wiemy jednak, czy od razu dotkną wszystkich wersji serwisu, czy, wzorem poprzednich zmian, najpierw będą testowane na rynku amerykańskim. Celem jest ograniczenie o ponad połowę 27 możliwości reklamowych na Facebooku.
Znikną: pytania i Oferty
Pierwszym krokiem jest usunięcie pytań (jedna z form postów, jaki mogą stosować administratorzy fanpage’y). Administratorzy Facebooka uznali bowiem, że zamiast opcji pytań z ankietą, fanpage może po prostu pytanie zadać w formie zwykłego posta. Przyznajemy, ten sposób się sprawdza i na pewno dużo bardziej angażuje fanów.
Kolejnym, w naszej ocenie dość kontrowersyjnym posunięciem, jest usunięcie Facebook Offers (Oferty na Facebooku). W ocenie Facebooka znacznie wyższą efektywność mają linki z promocjami publikowane na fanpage’u i przekierowujące fanów bezpośrednio na stronę firmy lub do jej sklepu internetowego. W naszej ocenie Oferty na Facebooku miały jednak bardzo znaczącą rolę promocyjną – niestety Facebook nie zapytał nas o zdanie 😉
Zdarzenia sponsorowane – z automatu
Kolejną zmianą jest wprowadzenie zdarzeń sponsorowanych (sponsored stories), które teraz mają towarzyszyć każdej kampanii (każdej reklamie opublikowanej na Facebooku). Do tej pory zdarzenia sponsorowane były dodatkową, płatną opcją, które miały wspierać działanie reklam wyświetlając się również w Aktualnościach (Newsfeed) użytkowników. Według badań społecznościowy kontekst reklam, jaki właśnie nadają im wydarzenia sponsorowane, zwiększa efektywność kampanii reklamowych. W ten sposób Facebook chce dać markom jeszcze większą możliwość korzystania z siły marketingu szeptanego.
Facebook równocześnie zdecydował się na ujednolicenie wyglądu reklam. Będą one jeszcze bardziej podobne do postów użytkowników (elementem odróżniającym od postów będzie dodane słówko „sponsorowane”). Takie formy reklam mają jeszcze bardziej przyciągać uwagę użytkowników.
Ponadto zmianom ulegnie sam panel reklamodawcy – startującej kampanii będzie towarzyszyła większa ilość pytań dotyczących jej celu i grupy docelowej, by ułatwić reklamodawcom jak największe sprecyzowanie, do jakich użytkowników ich treść ma trafić. Ujednolicenie wyglądu wiąże się również z jego identycznym odbiorem na różnych urządzeniach – również w mobilnych wersjach serwisu. A wszystko po to, by reklamy trafiały jeszcze skuteczniej do użytkowników, a tym samym, by Facebook jeszcze więcej na reklamach zarobił.
Czekamy na zmiany, choć nie wszystkie nam, jako reklamodawcom, ale także jako użytkownikom, podobają. Zobaczymy, jak nowy system reklamowy będzie wyglądał w praktyce – na pewno podzielimy się z Wami naszą opinią.
Podobne artykuły:
- Facebook wprowadza nowe statystyki (Facebook Insights) Facebook tym razem postawił na zmiany, które nie wpłyną na użytkowników, ale bardzo pomogą wszystkim administratorom stron fanowskich. Do końca lata każdy administrator fanpage’a będzie...
- Idzie nowe – zupełnie inny Facebook 7. marca odbyła się konferencja przedstawicieli Facebooka, na której zaprezentowano zmiany, które mają być wprowadzone w najpopularniejszym serwisie społecznościowym w przeciągu najbliższych miesięcy. Najważniejsze poprawki...
- Facebook wprowadza hashtagi – kolejne zmiany na korzyść użytkowników To już oficjalne – zapowiadana od kilku miesięcy funkcjonalność doczekała się wprowadzenia. Hashtagi (słowa poprzedzone „#” – z ang. „hash”) nie są innowacyjnym rozwiązaniem –...
- Nowe rozszerzenia w reklamach na Facebooku Zespół Facebooka przygotował zmiany w ofercie reklam, które pojawiają się w ich serwisie społecznościowym. Uważają, że można uzyskać lepsze rezultaty dzięki wprowadzeniu bezpośrednich funkcji reagowania...